Vi & SHN i tidningen - och i TV!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Antonias mamma

Vi & SHN i tidningen - och i TV!

Inlägg av Antonias mamma »

Här kommer lite skvaller från andra sidan Kvarken! :D

För x antal veckor sedan var det ett reportage i finlandssvenska Vasabladet om att bärsjalar kan rädda nyfödda från PSD :roll: . Jag, som ju inte precis är någon sjalfan, mailade till redaktören i fråga och tipsade om att det nog faktiskt finns något som heter andningslarm också.

Detta ledde sedermera fram till ett större reportage om just andningslarmen - och OSS :shock: - i Vasbladet i måndags :!: På köpet blev det förstås lite reklam för AW och SHN :D . Tyvärr finns det inga nätversion av artikeln men jag har lagt in en scannad version på vårt webbalbum.

Artikeln ledde också till att dom idag ringde mig från TV och ville göra en intervju om SHN i ett program som heter Närbild :shock: :!: Jag tackade ja på det villkoret att vi får vara två om saken - jag OCH Sagalinda. Känner mig inte bekväm med att vara ensam framför kameran. Och Linda sa förstås ja hon med så på måndag kommer TV-teamet hit!

Gissa om vi kommer att vara nervösa...
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hurra vad bra :!: Snyggt jobbat tjejen. Lycka till framför kameran.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Lycka till säger jag också! Kikade in i ditt fotoalbum och... Vilka sötnosar till barn! :)

Hälsningar från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men vad KUL :D :!:

Vad synd att det inte fanns nån nätupplaga. Vi får hoppas att TV-inslaget finns på nätet sen :!:

Grattis tjejer!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

:thumbsup: \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :thumbsup:
Alltså, jag blir så lycklig!
:heart: :heart: :heart:
Tack
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad KUL Antonia! Och du har ju valt världens bästa sällskap! Min kurkompis Sagalinda. :heart: Klippan-kvinnan-kalaspinglan 8) :thumbsup: Det där fixar ni två galant!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Antonias mamma skulle det ju stå då.... :roll: Det är för sent för mig, nu ska jag gå och lägga mig. :lol:

Kram igen!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

JA! Det är ju jättebra! Bra artikel de hade gjort också!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men åh, så spännande! Alltid roligt att få ut SHN på ett bra sätt!

Var rätt irriterad på GöteborgsPosten för ett par veckor sedan, som skrev om olika metoder för att hjälpa barnen att sova. Författaren hade inte läst på ordentligt och skrev typ att SHN gick upp på att "envist buffa barnet till sömns". Jag orkade inte, men borde ha skickat ett mail åtminstone.

Men så fick jag en länk av en kollega härom dagen till PlanetDAD, där jag bland annat hittade följande:
http://www.planetdad.se/index.php?optio ... &Itemid=94
Riktigt bra skrivet och i slutet av sidan finns en berättelse om hur dottern Thea kurats med SHN och vilken framgång det var! Dessutom med länk hit och beröm till forumet! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad roligt!
Och vilken idioti att sjalbarn skulle överleva PSD. :shock: Det gör de ju tyvärr inte.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Läste artiklarna, vad fina bilder och vad bra SHN "vinklades", allt kom liksom fram på ett positivt sätt. Lycka till med inspelningen, du kan väl rapportera hur det var? :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

OJ så skoj!

Lycka till båda :!:

Visst kommer rapport..?

(och vill du krama allra vackraste SagaLinda från mig..?)

/Fjällmor
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Ha! Nu sitter jag här hos Antonias mamma och har precis avverkat min del framför kameran :D Tyvärr ville de filma och intervjua oss separat, av tekniska skäl. det blir enklare att klippa ihop då. Jag tyckte det gick jättebra, det var en mycket bra reporter. Sigrid var lite skeptisk till filmkameran, det var tänkt att hon skulle sova men hade ju somnat i bilen på väg hit så hon fick vara uppe lite längre. Och skulle naturligtvis sitta bredvid mig i soffan framför kameran :lol: Reportrarna var skeptiska men jag optimistisk - varför skulle inte hon få vara med då det är barn det handlar om :wink: ?

Lite lustigt var att hon självmant kravlade ner och gick till sidan då det var dags att göra tvåan... Filmaren bad oss vara tysta för han ville få lite fina klipp av Sigrid när hon undersökte omgivningen :lol: Så där lagom röd i ansiktet av ansträngning :lol: Och sedan när det var klart kravlade hon upp igen, ställde sig vid min mikrofon och sa "KAKKA" :lol: :lol: :lol: Vilket betyder bajs...

Oj nu kom en liten Amadeus i min famn, dag för Antonias mamma att bli filmad!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sagalinda skrev: Och sedan när det var klart kravlade hon upp igen, ställde sig vid min mikrofon och sa "KAKKA" :lol: :lol: :lol: Vilket betyder bajs...
:lol: :lol: :lol:
Haha, ja, är man nödig så är man :wink: :!: Otroligt spännande, jag hoppas vi kan få se det hela på nåt vis [-o<
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lite lustigt var att hon självmant kravlade ner och gick till sidan då det var dags att göra tvåan... Filmaren bad oss vara tysta för han ville få lite fina klipp av Sigrid när hon undersökte omgivningen Så där lagom röd i ansiktet av ansträngning Och sedan när det var klart kravlade hon upp igen, ställde sig vid min mikrofon och sa "KAKKA" Vilket betyder bajs...
:lol: Åh, jag dööööör av skratt! :lol: Vilken skön unge!

Puss till "min" proffsiga medkurare! :heart:

Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"