Barnvakt!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
NlNA

Barnvakt!

Inlägg av NlNA »

Vi ska på fest om en vecka och ska för första gången ha barnvakt åt tösen :D .
Min syster ska få äran (hon är den som mest går med på hur man gör för att barnen ska få SHN :!: ) Övriga släktingar gör definitivt inte som oss... :!:

Men hur ska jag lägga upp en lathund till syrran som hon lätt kan titta på om det skulle behövas :?:
Jag vill ju inte behöva skriva ner en lång roman :roll:
Är det någon som har en enkel beskrivning som kan mailas över eller läggas in på forumet :?:
Om inte annat så för att få lite upplägg så att jag kan skriva en själv :wink: .
Tack :heart:
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:
När jag skulle låta min syster ha Emma (också första gången och den enda jag litade på :oops: ) så skrev jag en lång roman.
Hon tyckte det var skönt att veta hur hon skulle göra om Emma vaknade, så jag beskrev ramsan och hon fick öva på mig :lol: :lol:
Om du inte vill skriva så mycket så skriv iaf ner tiderna som gäller och hur mycket mat som ska serveras varje gång osv.

Bara skönt för din syster tror jag så hon slipper vara osäker

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
NlNA

Inlägg av NlNA »

Var lite slarvig i mitt frågande :!:
Det är bara nattningen och ev uppvak som syrran kommer att stå till tjänst med :) .
Vet inte riktigt hur jag ska skriva ner allt vad gäller de olika ramsorna och hur hon ska veta när man ska ta till vad, om ni förstår vad jag menar... attityd, självklarhet, röststyrkan och variationen i den osv.
Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja :roll: .
Tänkte kanske att det fanns någon som hade en "lista" nerskriven som man kunde ta efter och "spåna" utifrån :D . Är kanske lite lat... :heart: .
NINA
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan! :lol:

Varför det inte finns någon "lista" är nog förmodligen för att alla gör olika med sina barnvakter, här hemma har farmor skött nattning och då bara lagt utan ramsa för jag tror att attityden genom ramsan inte skulle gå fram utan bara förvirra, och eftersom gossen är en SS så går det toppen att bli lagt av farmor med "bara" tillrätta läggning. Uppvak sköter gossen själv osv.

Så jag tror nog att ingen kan göra jobbet för dig, utan du får spåna på hur du tror det blir bäst under era förhållanden :!:

Lycka till med barnvakteriet! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
NlNA

Inlägg av NlNA »

Barnvakteriet gick alldeles lysande :D .
Jag skrev en lathund till syrran om ramsorna och "husljud" om det skulle behövas och så fick hon öva på mig och även ta ramsorna i olika variationer och röststyrkor.
Sen fick mamma och pappa säga godnatt och syrran ta själva nattningen. Vi var hemma och gjorde oss i ordning i ca en halvtimme efter det och tösen ville inte sova och det blev såpass att syrran fick ta till en ramsa medan vi var hemma och det kändes jätteskönt för mig att få höra när syrran fick prova på det IRL :) . Och hon klarade det galant :heart: .
Då kände jag mig säker och kunde njuta hela kvällen sen 8) .
Gud så skönt det kändes att få sticka iväg alldeles själva, bara vi två :wink: .
Ska vi snart göra om :!:
NINA
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad härligt att det gick så bra. Det är ovärderligt att ha en barnvakt man kan lita på. Var rädd om henne :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"