ska storasyster komma och hälsa på på bb?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Antonias mamma
Inlägg: 846
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 11:29
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Antonias mamma »

Nancy skrev:Men snälla Antonias mamma, det är väl ingen som påstått nåt annat än att man gör så gott man kan utifrån de förutsättningar man har :shock: :?:
miar70 skrev:Jag är ledsen om du känt dig trampad på tårna av mitt inlägg, Antonias mamma, det var såklart inte meningen :!: Jag ville bara svara lilla mia på hennes fråga hur vi gjort och vad vi tyckte!
sonica skrev:Antonias mamma: Förlåt om jag uttryckte mig på ett sätt som du tog illa vid dig. Jag tror att man gör sitt bästa efter sina förutsättningar. Och ingen klandrar dig för att tänka mer på dig själv.
Jag ber återigen om ursäkt.
Nej Nancy, jag har inte sagt att nån påstått det. Och nej Mia, jag kände mig inte påtrampad. Och nej Sonica, jag tog inte illa vid mig och du behöver inte be om ursäkt :!:

Det jag skrev, och kände, var som sagt att jag blev missförstådd. Men - det får jag skylla mig själv för då jag inte tog mig tid att förklara hela vår situation i vårt första inlägg, och därmed fick det att låta som om att Antonia ska hälsa på oss på BB för MIN skull. Naturligtvis är det inte så, utan det kan bli nödvändigt för henne att vara med där några stunder om det inte går att lösa praktiskt på annat sätt.

Jag är också av den åsikten att det skulle vara bäst om första mötet sker hemma, men inte för att det står så i Barnaboken utan för att JAG ser det så, också. MEN barn är olika och jag vägrar också tro att storasyskonets besök på BB alltid skulle ha en katastrofgaranti med sig =; Jag känner flera 2-åringar som LÄNGTAT efter sina småsyskon och bara älskat att äntligen få träffa babyn - på BB :heart: O:) .

Och är det så att man får åka hem samma dag :shock: eller nästa finns det förstås sällan orsak att ta dit storasyskonet, men så fungerar det som sagt inte i Finland. Här är minimitiden på BB nog alltid 3 dygn, oberoende av hur lyckad förlossning det varit. Och 3 dygn är lång tid för storasyskonet om det tvingas tillbringa all denna tid med utomstående och borta från hemmet :( , vilket skulle vara fallet hos oss eftersom maken inte kan vara hemma.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lilla mia: Önskar dig varmt lycka till :heart:

Antonias mamma: skriver lite i din tråd på Barnaväntan :wink:
emb
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 14 okt 2005, 10:28

Inlägg av emb »

Vår tös (då 1år 5mån) kom till BB och hälsade på mig och lillabror då han föddes. Det kändes självklart då och fungerade hur bra som helst. Hon kom dit med mommo och for hem med henne också. Hon fick vara hemma under tiden jag var på BB och mommo var med henne hela tiden plus att också pappa var där ganska mycket. Då vi kom hem från BB var det också som ett nytt möte. Annekteringen fungerade hur bra som helst. Men nu den här gången kommer jag inte att vila att lillabror träffar bebisen på sjukhuset, pga hans personlighet är helt annorlunda och jag tror att han bara skulle börja gråta över att jag ligger i en sjukhussäng och inte fattar varför jag stannar kvar där när dom far hem. Känns också som om han förstår mindre än vad storasyster gjorde trots att han är två mån äldre än var hon var då han föddes. Så den här gången får alltså både storasyster och storabror får stanna hemma medan jag är på BB. Det är mina tankar ;)
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"