Vet inte riktigt hur ordagrant jag ska följa de generella rekommendationerna över de olika nätterna då han som sagt inte ens vaknade natt två och tre! Snälla hjälp mig
Pangramsan på morgontimmarna fungerar ej!
-
FlowerGirl2
Pangramsan på morgontimmarna fungerar ej!
Är inne på dag 1 på uppföljningsveckan och har fått rådet att köra en pangramsa när min lillkille på 6 månader vaknar från runt 4 och framåt. Detta gjorde jag i natt samtidigt som jag städade ur kastrullskåpet och tror jag väckte hela huset. Efter ca 10 min somnade han men när jag stängde av radion och slutade bullra några minuter senare så vaknade han till. Ska jag vänta i 10 min innan jag slutar väsnas? Denna gång han vaknade så var han inte alls lika mottaglig för pangramsan och mitt slammer (satte till och med på en tvättmaskin klockan 04.10, suck) och tillslut grät han så hjärtskärande så jag kände att det var buff som gällde, jo det kändes som kris. Han blev inte heller helt nöjd med det och inte heller efterföljande påminnelser så till slut gick jag in och la honom tillrätta och gav solfjädern tills han slutade hulka av gråt. Då verkade han jättetrött och mycket riktigt somnade han. Jag skickade förstås med en bekräftelse. Min fråga nu är ska jag vara glad att jag skär ner på buffandet (och som sagt bara anv det vid kris) eller vad ska jag annars göra i detta läge? Kan tillägga att han sov nästan hela natt två och tre och större delen av fyra också så han har inte riktigt fått ramsan helt inkörd känner jag!
Vet inte riktigt hur ordagrant jag ska följa de generella rekommendationerna över de olika nätterna då han som sagt inte ens vaknade natt två och tre! Snälla hjälp mig
Mamma till Jungel-George född 0712, kurad 0806 och Lill-Fia född 1002!
-
ilindstrom