Skakskador av vagna???
Skakskador av vagna???
Håller på att bli galen!
Är det verkligen möjligt att barnen får hjärnskador av att vagnas?? Många, framför allt äldre, vill påstå det när jag talar om vagnametoden. Praktiserar det även själv på min femmånaders bebis med mycket bra resultat. Är det verkligen möjligt?? Har svårt att tro det själv men behöver få det bekräftat. Även BVC personal säger att det är risk för skador vid vagna-metoden (själva dragandet fram o tillbaka är det som stör).
Utanmyra
Är det verkligen möjligt att barnen får hjärnskador av att vagnas?? Många, framför allt äldre, vill påstå det när jag talar om vagnametoden. Praktiserar det även själv på min femmånaders bebis med mycket bra resultat. Är det verkligen möjligt?? Har svårt att tro det själv men behöver få det bekräftat. Även BVC personal säger att det är risk för skador vid vagna-metoden (själva dragandet fram o tillbaka är det som stör).
Utanmyra
Det kan jag aldrig tänka mig! Mina barn har i alla fall inte tagit ngn skada
Man får ju INTE skaka en bebis, men så hårt och okontrollerat som en omskakning blir så blir det ju inte när man vagnar.

Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Nej det har jag aldrig hört! Barnet ligger ju i vagnen som dras med jämna stadiga ryck, men man är ju inte så våldsam att man skadar barnet!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Gäst
Linda
Då det kan bli skador är om man skakar barnet när man har det i ett uprätt läge och skakar fram och tillbaka så att lilla nacken inte hänger med, där har det tyvärr hänt en del tragiska fall
Men när barnet ligger ned har det ju plant underläge och "knyckskador" kan ju omöjligtvis uppkomma då, eller hur? Så vagna på! Det är ju en gammal beprövad metod
Men när barnet ligger ned har det ju plant underläge och "knyckskador" kan ju omöjligtvis uppkomma då, eller hur? Så vagna på! Det är ju en gammal beprövad metod
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
När Elsa var mindre stod jag ofta och vagnade hennes vagn - fast hon inte låg i den!
Någon annan höll i henne och där stod jag och vagnade i alla fall....
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!