Internationella Sova hela natten - ute NU!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Internationella Sova hela natten - ute NU!

Inlägg av annawahlgren »

:D Måste få kackla lite om nya, Internationella Sova hela natten, som just kommit ut (och gjort det rejält - i 10.000 exemplar, till att börja med 8) :lol: ).

Jag är hög som ett hus :P Jag tycker den är så jäkla bra :oops: :lol:

Det började med att Tyskland ville ge ut SHN-boken (den första) men reserverade sig, peståss, för magläget och annat kontroversiellt :roll: Så jag bestämde mig för att skriva om den, så att den skulle bli fullkomligt klockrent logisk, magläge eller ej. Och jag skrev om den ffrån början till slut, också i ambitionen att den skulle bli en sant litterär njutning :P

Och det blev den, tycker jag. Jag är så stolt över den :P Redan innan den kommit ut (med pressrelease) i Sverige är den under översättning - av eldsjälar - till fem språk.

Världens bästaste bok, haha :lol: Som mycket väl kan dra med sig Barnaboken, i stället för tvärtom som jag trodde förut :idea:

Sååå många små barn kommer att få ett bättre liv, ett gott liv, ett lugnt och njutningsfyllt liv.

:heart: Små barn ska njutas - och njuta själva :heart:

Jag är SÅ himla glad :wink: :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Anna, mallig SKA du vara! Du har ju författat en fantastisk bok! Jag ska läsa den och NJUTA :heart: Jag är TOKSTOLT över att vara med på ett litet litet hörn, ja eller Olle ska jag väl säga, det är ju hans schema som citeras :D

\:D/
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Katarina-Mamma duracell
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 22:18
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

GRATTIS!
vad vore världen utan dig :heart: :heart: :heart:
och din underbara bok förståss, den räddade hela min familj :) och det är vi så lyckliga för idag när lilla nattrockaren fyllt fem år och numer väljer att sova på natten och lillasyster följer hans exempel och båda sover som små änglar
KRam
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Grattis!!! :lol:
Jag ska läsa och njuta. Du ska vara tokstolt över den här boken tycker jag :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag får rysningar Anna! :D
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag läser, LER och NJUTER :heart: Wow vilken bok! Tack för dina ord Anna :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :lol: :lol: :lol:

Ni gör mig så glaaad O:) :lol: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag kan känna din glädje Anna ända hit till kobben i Östersjön, wow!
Grattis grattis!
Underbart att så många fler kottar kan få sova GOTT vilket de förtjänar tusenfaldigt om!

Kram Linda :wink:
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Yes!! :D Och grattis till alla bebisar!

Ps: Den underbart vackert skeva nallen är med på framsidan! Den känner jag igen från Barnaboken. Jag älskar den nallen, önskar jag hade en sån livs levande.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Grattis! och grattis till alla barn som far sova ocksa... :D

Vilka sprak kommer SHN pa? Skulle behöva nagot pa franska och spanska (och japanska...) Helst skulle jag vilja ge Barnaboken pa spanska och franska till mina vänner för jag har inte läst SHN boken. Men om jag fattat rätt, sa handlar SHN om hela alltihopet med SM, social delaktighet och rutiner. Eller?

Jag bor i Spanien och har en vänninna som ocksa har en liten bebis, hon ocksa den tredje i rask takt. Min spanska är mycket svag, men jag säljer SM och hela paketet ända och hon tar i mot. Har hänvisat till hemsidan, men hennes engelska är som min spanska eller värre...

När kommer den engelska barnaboken förresten? För de som förstar. :lol:

Tack Anna, för att du skriver böcker!

:-({|= Vaaaad vore livet uuuutan dig. :-({|=

Kram Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack alla för härligt uppmuntrande tillrop :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:

:D miniz - klickar du på boken på förstasidan kommer pressreleasen upp med info om bl a vilka språk Internationella SHN är under översättning till. Det är eldsjälar som gör jobbet. Alltså inga förlagsanställda, boken blir förlagd senare, när manuskriptet är klart.

Och nej, Internationella Sova hela natten handlar om Sova hela natten-kuren, inte SM eller social delaktighet - det får man läsa om i Barnaboken.

Så tack för att du missionerar :wink: :lol:

Den engelska översättningen av Barnaboken går in i slutspurten nu men är alltså ännu inte helt klar, och när den väl är det, får man räkna med ytterligare ett halvår innan vi får en riktig bok av det hela att hålla i handen.

Å, vad vore livet utan dig och DITT missionerande :?: :!: Många bäckar små... når fram till allt fler små (och inte så små) barn :wink: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Det är klart att SHN-boken kommer att dra med sig Barnaboken! Det var ju så det funkade på mig. Jag var inte ens särskillt intresserad av att läsa böcker om barn innan. "Ska man behöva läsa? Är det inte bara bonnvett som behövs?" tänkte jag... Jo, jag hade ju rätt, men själv hade jag inte mycket bonnvett, mest förvirring :roll: :lol:

Men ska jag vara ärlig, så räcker nog inte ens BB för mig... :wink: Det här forumet kompletterar så underbart allt det man inte fattar, när man är förvirrad i hjärnan... :lol: :roll:

heja heja! Nu tar vi över världen! :twisted:

eh... hehe... du, menar jag... :oops:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
beccisen
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 18 feb 2005, 12:02
Ort: Blekinge

Inlägg av beccisen »

Stort grattis till dig Anna :D

Ännu ett barn är fött :heart: :heart: :heart:

kram Rebecca
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Tack för svar.

Jag fortsätter att missionera. Det är väl sa, med missionärer, att de tycker synd om folk som inte har upptäckt sanningen :wink: sa det är bara att jobba vidare.

:heart:

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Puffis skrev:Det är klart att SHN-boken kommer att dra med sig Barnaboken! Det var ju så det funkade på mig. Jag var inte ens särskillt intresserad av att läsa böcker om barn innan.

Heja heja! Nu tar vi över världen!
:D Det där var två riktiga pepparkommentarer :lol: :heart: :lol:

(Bra ord, va :?: )

Och VI, var det, just precis :wink:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"