profylaxtekniken..

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

profylaxtekniken..

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Har börjat träna profylaxen ( lite sent.. :oops: ) Tränade massor inför förra förlossningen.
Nu när jag börjat träna, flämtandas jag 2 minuter utan ansträngning :? Förra gången klarade jag ca 15 sek i början...kan tekniken hänga kvar i över två år??
Tycker det verkar konstigt.. :? Tränar givetvis ändå, men är bara lite nyfiken..någon som vet?
Mvh Tina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo det tycker jag nog att den gör. Även jag hade lättare att komma på banan när jag började öva inför andra.
inte därmed sagt att man blir fortare "fullärd". Vem vet hur nästa förlossning blir? Och hur väl andningen kommer att behövas? Man måste fortfarande öva öva öva, även om man knäcker själva tekniken bakom fortare.

Lycka till!
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
ja, fortsätta träna måste man nog, men det känns ju skönt att inte behöva börja helt från början :D Grattis till nyförvärvet förresten! :D
mvhTina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Det är ju bara att gratulera att det hänger kvar så bra!! :D :D
Men för det, bör du ju inte slappna av, och strunta i det, utan öva på du, så kommer det gå som smäck! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"