Kortis söker mammakläder

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Nancy

Kortis söker mammakläder

Inlägg av Nancy »

Hej :D

Nu är det dags för tredje varvet med mammakläder. De jag använt tidigare börjar se rejält slitna ut och garderoben behöver förnyas.

:? Att köpa nytt är dyrt och att köpa via Tradera är som att spela på lotteri.

I alla fall om man är kort som jag. Tycker att det dessutom varierar enormt mellan olika märken, en "S" kan vara gigantisk och en "M" hur liten som helst.

Så jag försöker här istället :wink:

Är 157 cm och väger "icke gravid" ca 55 kg. Är främst på jakt efter tunika/klänning, gärna med 3/4 ärm och v-ringning. Helst i trikåmaterial.

Sen tycker jag om mjuka byxor och de får gärna vara raka eller vida nertill, lite 70-talsstuk sådär.

Är det någon som har nåt/några plagg ni vill sälja till mig får ni väldigt gärna skicka ett pm.

:heart: Kram från Nancy
Antonias mamma
Inlägg: 846
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 11:29
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Antonias mamma »

Hej Nancy :D

Detta är min strategi:

:arrow: Tunikor är ju väldigt inne nu - och tur är det för oss gravida :) Tunikor för vanliga folk kan man lika bra använda som gravid tycker jag. På KappAhl har dom många olika och dom är inte heller alls så dyra som om man köper riktiga (märkes-)mammakläder!

:arrow: Då det gäller toppar och dylika mer åtsittande t-shirts köper jag också ofta vanliga (Benetton, Espirit, H&M, Lindex osv) , men typ XL.

:arrow: Byxor: Nu använder jag vanliga stretchjeans som jag köpt med stor midjestorlek och hemma mest svarta jazzbyxor/aerobicbyxor från H&M. Sen har jag också skaffat nya mammajeans (från Ellos) men de klarar jag mig utan ännu. Till dem kommer jag att använda en massa tunikor som jag har kvar från förra graviditeten + en del nya, från KappaAhl och Haléns främst.

Har tyvärr inget att sälja dock!
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack Antonias mamma för dina klädtips :thumbsup: Skall spana in "vanliga" tunikor nästa gång vi åker och handlar.

:roll: I övrigt var det kanske en missräkning att försöka efterlysa mammakläder via AW:s forum... Jag menar folk föder ju barn på löpande band och så klart att man vill behålla sina mammakläder för egen del och inte sälja av dem :!: :wink: :lol:

Fast jag ger inte upp riktigt ännu... :wink:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag läser ofta här för inspiration!

www.grossessan.com!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag skickar gärna vidare, men du är på tok för liten för mina kläder vännen :heart:

:lol:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorpSara: Åh vad nyfiken jag blir men jag lyckas inte få upp länken :!:

Fjällmor: Gulle dig O:) :heart: (fast nu skall vi inte överdriva storlek tycker jag, minns nån som varnade allmänheten för foton och i själva verket såg man lysande vacker ut)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Testa såhär istället... www.grossessan.se :wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:thumbsup:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy skrev:[
Fjällmor: Gulle dig O:) :heart: (fast nu skall vi inte överdriva storlek tycker jag, minns nån som varnade allmänheten för foton och i själva verket såg man lysande vacker ut)
Ja, inte vet jag vad maken gjorde med kameran den dagen. Men dryga 100 kilo Fjällmor är lite i mesta laget :roll:

Kram!
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hopp
Jag har ju kläder men undrar om de inte är för stora för dig :-)
skickar bums tillbaka tunikan när jag har levererat (den använder jag ganska mkt så här på slutet för då vill jag inte ha något som sitter åt magen)
Jag har ju leveransdatum 2008-03-27 så någonstans i början på april :lol:

Vill du så skickar jag ner resten också så får du använda det du kan ha! Jag tar tillbaka dom när det är dags igen för mig igen om det nu blir det någon gång 8)

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällmor: Å jag förstår att det måste ha varit tungt oavsett vad jag säger. Men jag säger ändå för jag tycker arr du var så fin :heart:

Tessan: Raraste du, tunikan med en starka turkosfärgen gör sig oändligt mycket bättre på en Snövit som dig än en fuskblondin från Västkusten... Och om man ser till storleken så är det väl så rent krasst att du är en bra bit längre än mig men vi har nog samma BMI. Följdaktligen är nog dina kläder en anings för stora för mig. Utan att insinuera att vare sig du eller jag skulle vara särskilt gigantiska. Bara logik utifrån olika längd :heart:

8) Förresten så tror jag inte alls på en aprilbebis för dig utan en med födelsedag i mitten av mars. 19/3 gissar jag på.

:heart: Stor kram från kortis-Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:evil: :roll: Att jag inte lär mig... Mammakläder lever sitt eget liv gällande storlekar och vanliga mått sätts helt ur spel :!: Eftersom jag har ett par mammabyxor i "M" som var lite för små på slutet sist tänkte jag att ok, kan ju köpa ett par "M" och ha fram tills jag blir höggravid...

Köpte ett par underbara velourbyxor på Tradera. Jo, byxorna var jättefina men hade nog passat bättre om jag var i v.41 och väntade trillingar...

Ibland blir billigt dyrt :x

Nu står mitt hopp till min kära kusin som är i ungefär samma storlek som jag. Innan hon visste att jag väntade barn igen gav hon bort sina mammakläder till en annan släkting men tydligen var det inga problem att få tillbaks en del av plaggen. Håll tummarna för mig är ni rara :heart:

Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

idé :idea: har du kollat laredoute..? Deras kläder är i franska storlekar (nättare m.a.o) och det kanske gäller mammakläderna också...?

:-k

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fjällfolket skrev:Deras kläder är i franska storlekar (nättare m.a.o) och det kanske gäller mammakläderna också...?
/Fjällmor
Japp! :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Vad rara ni är som kommer med råd och tips men nu vågar jag inte handla via postorder eller internet mer.

Grejen med "S" är att ibland passar det utmärkt men jag har också otaliga felköp bakom mig där det är på tok för litet... :?

Hade varit billigare att köpa splitter nytt direkt...

Min tanke med att efterlysa kläder här var just att veta att de passar nån i ungefär samma storlek som jag själv, dvs kort och med ett medel-BMI.

Kram på er :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"