Idag har jag bestämt mig. Barnaboksdagis.

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har också högskoleutbildning. Det får man inte ha ifall man jobbar med barn, eller..? :roll: Är det skada för barnen att du är akademiker, kan du fråga dina bekanta lite försiktigt..? :wink:

Angående att din son skulle "må bra" av dagis: här hemma hos oss är grupperna "tillfälligt förstorade" till 19-21 barn per grupp. Ofta på tre stressade pedagoger. Hur skulle barnen "må bra" av en sådan miljö..? :roll:

Tinnitus hos tvååringar :?:

Stressrelaterade symptom hos folk i trotsen :?:

Fara för livet då pedagogerna inte orkar eller kan se allt som händer :?:

Nämen, det är klart att det är bra! :D Allt som inte dödar, härdar. 8)

:roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bacillerna! Jag glömde bacillerna!

De allra, allra flesta jag känner - förlåt; ALLA jag känner som har sina barn på dagis får vabba i princip varannan vecka hela första året för att barnet är sjukt jämt och ständigt. Men det är väl också bra för barnen..?

Så var det för min syster.

Så var det för väninnan.

Så var det för kollegan, vars lektioner jag fick ta titt som tätt eftersom hon var hemma och vårdade sjukt barn.

Så var det för grannarna

osv.osv.osv.

Blääää säger jag! :evil:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Du har sååå rätt! Och jag tycker ju allt det här, men ibland är det bra att höra det av NÅGON annan! Jag har redan idag svårt för öppna förskolan och babysim där det VERKLIGEN frodas bakterier för de små. Inte för att jag har skräck eller så :wink: men jag förstår verkligen inte varför man måste hasa runt de små överallt på alla aktiviteter. Sen stör jag mig på att det är föräldrarna som vill gå och jobba, inte för att barnen behöver det, de är ett argument för att själva inte ha dåligt samvete.

Å det här med akademiker. Det är precis som jag måste göra karriär för att jag har skaffat mig en utbildning. Nån karriärsatsning kommer det ändå inte bli av. Jag är inte den typen som värdesätter jobbet, som högsta prioritering, oavsett om jag haft barn eller inte.

Sen finns det ju en sak till, som ger mig dåligt självförtroende. Jag är bara 23, går mot 24. Vem vill ha sina barn hos en sån ung snärta? :lol: :lol:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D blivandemamma! JAG skulle utan att tveka sätta mina juveler hos dig, ungsnärta som du är!

:D Och päivi... Ooooh säger jag bara, en musiklärare till dagmamma. I like!!! Här hemma spelas och sjungs det mycket, och det görs det INTE på storkillens dagis. På lucia senast togs sången upp i farligt låg ton och jag vill bara skrika: NEJ! Högre! Barnen kan inte och ska inte sjunga i låga tant-tonarter :shock: . Men jag kan ju inte lägga mig i... hur skulle det se ut... :roll:

Jag är 34 och känner att en life makeover lurar runt hörnet. Jag är också akademiker med många högskolepoäng, har gjort lite karriär kan man väl säga, har ruskigt bra lön, stora möjligheter. MEN JAG VILL JU INTE!!!! :shock: :shock:

Jag har andra planer, (i alla fall i fantasin), men är livrädd, fånig, Jantig, you name it.... Jag är inte bra på att bryta ny mark. Jag är trygghetsnarkoman! Hur göra man????

KRAM Tinis
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Äsch då kollegan :wink: 24 är bra! :D

Ung och frisk. 8) Massvis med ork. 8) Nya färscha idéer. (Doman etc. :P ) Förmåga att ta till sig nytt och använda den egna kreativiteten och fantasin. 8) Du har MASS VIS med fördelar mot din äldre lite mera... tantiga kolleger. 8)

Tinis, hur man gör? Man reggar sig här

www.paivisrum.egetforum.se

och börjar jobba med fokusskifte. :P Tre saker du är glad över, tre saker du är tacksam över varje dag - och du kommer snart märka en viss skillnad! :D

Tjohej! Nu skall jag följa mitt eget utmärkta råd! :lol:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Men va snälla ni är! Jag hoppas att det är fler som skulle kunna tänka sig det. Jag har bara berättat för en kompis och hon sa direkt att hon vill ha sina juveler hos mig om 1½ år :P :oops: vilket jag också hoppas, men vi måste bena ut var vi skall bo först :lol: :lol:

Tinis, du är för go! Vad är det för tankar nu då? Rafsa fram och ventilera vet jag! Eget företag kanske? :wink: :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tinis, du är för go! Vad är det för tankar nu då? Rafsa fram och ventilera vet jag! Eget företag kanske?
:oops: :D Näää, det är inte på det stadiet att jag vill rafsa fram och ventilera ännu. Men jag lovar att om och när... :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi skrev:Tinis, hur man gör? Man reggar sig här

www.paivisrum.egetforum.se

och börjar jobba med fokusskifte. Tre saker du är glad över, tre saker du är tacksam över varje dag - och du kommer snart märka en viss skillnad!
Jättespännande! Jag har varit och tjuvkikat lite.
Men jag är rädd att bli beroende av ännu ett forum... :shock: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

beroende... smygberoende...? beroende...? Smygberoende? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Definitivt smygberoende! Eller vad sägs om att smyga iväg till datorn "och bara kolla lite" en lördagkväll när man egentligen ska skära upp rostbiffen :roll:

Usch vad jag kacklar i alla trådar! Ska skapa mig en egen kackeltråd och bre ut mig ordentligt! :shock: :lol:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

blivandemamma: Jag bor inne på Södermalm.

:D Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Elle skrev:blivandemamma: Jag bor inne på Södermalm.

:D Elle
Och det är NU jag ångrar att vi flyttade från Söder till Norrortens ... trakter.
Eller jag hade LÄTT satt Klimp hos dig, LÄTT! Men kanske Klimps eventuella kanske lillsyskon den dagen det sker?

:thumbsup: idé!
Kram!
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Åh, vilka härliga planer och beslut! Heja, alla tre! =D> Ser framför mig hur en rad barnaboksdagis i hemmiljö poppar upp, att det blir förskolans framtida motsvarighet till kravmärkning :idea: Och en sån dagmamma vill ju jag gärna ha till Joar när det blir dags för honom att vidga vyerna.

Kommer hålla lite extra koll på hur dina planer fortskrider, Elle. Om tajmingen är rätt kanske jag anmäler intresse när det börjar dra ihop sig... :D
Åse!
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Åse, du är varmt välkommen med "intresseanmälan" om ni har behov av hjälp när jag drar igång :wink:

Kalaskakan, jag hade gärna haft din ljuvliga Klimp :heart: hemma med oss!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Det här kallar jag underbar läsning =D> :-({|= =D>

Älskar er allihop :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"