Före eller efter BF med barn nr 2...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika, oh Jannika...

[-o< [-o< :heart: [-o< [-o<

Du store Moder av visdom

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :lol: :shock: :lol: :heart:

Skulle bra gärna vilja veta vad du sa till tanten, Kattklo :D :D :D .

Och du, Nya mamman, det låååååter faktiskt som att du behöver komma ner lite i varv. Blir nästan stressad bara av att läsa ditt inlägg :oops: . Jag ordinerar dig strikt lathet! :heart:

Kram på er!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ok, ja är en gudinna. Och jag ska lata mig.
Har upptäckt det stora nöjet med Blocket och Tradera, det finns ju huuuur mycket smarta grejer som helst som man kan köpa! Och sälja. (Har sålt en hylla och snart kommer den en "kund" och tar med sig ett gammalt badkar. Det är ju perfekt: Man får bättre plats och oväntade pengar!

För övrigt hoppas jag på hinnsvepning i morgon, fast det är före BF. "Jag kan kolla om det börjar se moget ut" sa barnmorskan sist. Håll tummarna.

*andas*
kattklo

Inlägg av kattklo »

Å
ska jag komma och äta hos dig när du föder! :D

Alltså vad jag sa till kvinnan/paddan, det var ju just ingenting!
Jag finner mig aldrig. Jag gjorde mer som Jannika förespråkar.
8)
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Närå Kattklo, först mat, sen hinnsvepning.

Nu har jag precis hittat en ny danska serie på tv. Oerhört tjusiga människor i mina gamla kvarter. Nostalgi och eskapism... 2900 Happiness heter den. Perfekt för en gudinna som jag, just nu... :lol: :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: Tack Fjällmor! Moder av visdom vet jag inte men däremot vet jag att kvinnfolk och våra mänskliga (obs, inte kvinnliga) egenskaper omhändertagande, vårdande och inkännande överlag är alldeles för lågt värderade i vår värld. Och det både runtom och internaliserat. Bedrövligt och sorgligt.

Kram Jannika
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Och kattklo, nästa gång kan du använda samma Mona-Lisastuk men lägga till Känner vi varandra? Det borde göra susen och är lätt att komma ihåg. Puss på magen! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"