Onda sammandragningar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har varit på kontoll och är nu sjukskriven för hotande förtidsbörd :shock: Så nu ska pappa vara hemma, och hålla ställningarna med lilleman.

Är öppen för ett finger nu, och ska bara vila. SKÖNT :!:


Tillråga på allt har jag haft vinterkräksjukan :twisted: och det är bland det värsta jag varit med om. Stackars bebisarna i magen.
Trodde att jag skulle föda samtidigt som jag kräktes.
Har haft ett enormt tryck neråt.
Förhoppningsvis så går det över nu.

Börjar bli bebis sjuk :!:
Tyckte mig nästan se ett av könen på ultra ljudet, men litar inte riktigt på mitt otränade :shock: öga.
Men i sådana fall skulle det bli ett välbehövligt tillskott i denna grabbiga miljö :lol: .
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hur mår du nu sonica :heart: :?:

Tänkt mycket på dig denna vecka efter att jag läste ditt inlägg.

Har det hjälpt med vila :?:

Vilken vecka är du i nu :?:

Stor kram från Nancy
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Heja Sonica! kniiip! :mrgreen:

Det är ju så spännande! Jag är faktiskt lite avundsjuk på dig som får tvillingar! :shock: :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för era omtankar Nancy och Torpsara, de värmer :heart:

Jag är i vecka 32+4, tror jag :?
Jag tycker ju inte riktigt att vila gör skillnad, för antalet förvärkar :shock: eller strykan på dem för den delen. Det är same, same...
Men under nätterna så försvinner de, och återkommer på sena eftermiddagen..

Tack och lov är magsjukan över, och man har ju hört att en del fått för tidigt av magsjuka, om den kommit i slutet av graviditeten.
Men magjsukan gjorde ingen skillnad i värkarna så...

Jag är så van vid förvärkrna, de får finnas, och blir knappt orolig längre.
Jag antar att det kanske kan vara så här, utan att det egentligen är någon fara alls.

Kram på er :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad bra att höra! Då är du ju i vecka 33 redan! Då kan du ju absolut sluta oroa dig för att bli långliggare på neo! Håller småttingarna sig inne ett par dagar till så slipper du kanske helt! :thumbsup:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej sonica :heart:

Vad bra att du närmar dig 34 fulla veckor. Efter det klarar sig de flesta barn alldeles utmärkt på egen hand och både att andas och att äta själv brukar gå bra.

Vet inte om reglerna ändrats sedan -05 men jag hörde då att efter v.34+0 stoppar man inte aktivt en förlossning som sätter igång.

:heart: Stor kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev: Vet inte om reglerna ändrats sedan -05 men jag hörde då att efter v.34+0 stoppar man inte aktivt en förlossning som sätter igång.
Så är det fortfarande, åtminstone i Västra Götaland. Vet inte om man har olika gränser i olika delar av landet? Nej, det är nog samma.

Åh, vad SNABBT tiden går, Sonica. Det var ju alldeles nyss du berättade att du skulle få tvillingar, lite chockad lät du :wink: . Det kommer bli jättebra, är jag helt övertygad om.
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol: Vill bara skicka ett par håll-ut tummar :lol:
:heart: :heart:

Hoppas du får må bra nu och inte alltför ont.

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :shock: Förvärkarna är borta, nåväl, nästan i vart fall.
Trodde inte att det skulle göra någon skillnad, att pappan var hemma.

Men se där, i dag har jag bara haft typ 2, så jag undrar verkligen vart de to vägen :shock:

Jag som tyckte att min vardag var ganska lugn, och att jag inte lyfte lilleman så mycket, men tydligen så gör detta skillnad.

Jag vet inte hur dom gör här i västerbotten, men BM sa att jag får födda i hemkommunen efter den 23 februari, annars blir det NEO(UMEÅ)

Men jag har ju haft den här diagnosen med första sonen, alltså hotande förtidsbörd, och jag gick hela graviditeten trots att jag var öppen hela 4 cm i vecka 34.
Jag känner mig rätt lugn nu :D
Boris
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 13 aug 2007, 12:36
Ort: Oslo

Inlägg av Boris »

Vi håller tummar för er att de stannar inne tills de är färdiga att klara sig utan extra vård. Har läst att tvillingar brukar vara färdiga tidigare än om det bara är en bebis. Kroppen har visst koll på sådant. Låter bra att ni och sjukvården ändå är förberädda så skulle de komma lite förtidigt så kommer de ej bli varken fysisk eller psykisk chock.

Kram på dig o fortsätt slappa och känn dig som en drottning. :)

PS. Som du själv sa med så höll sig ju bebisen kvar så lände den behövde förra gången så vem vet jag kanske ändå föder före dig i slutändan... :wink:
Prinsessa född 06/04/2008
Gäst

Inlägg av Gäst »

Boris: Ja tänk om du får före mig i stället :? :shock:
Då blir jag nog lite snopen
:lol: :lol:
:lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaha, då sitter man helt plötsligt här, UTAN sammandragningar :?
34 hela veckor, och allt är bara borta.
Så nu ska man väl gå över tiden i stället.
Jag vilar visst lite för mycket :lol:

Först har man förvärkar som river i ordentligt, och man blir orolig, och sen blir man orolig för att man INTE har det längre. Aldrig är man nöjd.

Det börjar kännas tungt, jag är så trött, och sååå tung.
De får mer än gärna komma låt oss säga kring vecka 37. För det här tar knäcken på mig.
Har haft högt blodtryck hela graviditeten, har mått dåligt nästan hela tiden,
har ingen aptit (har slutat gå upp i vikt, :shock: ), haft gruvlig tandvärk, dålig humör...

Känner mig otrygg med min BM, hon är liksom för slapp med kontrollerna, och lägger över allt ansvar på ultraljuden.
Önskar att hon tog min viktnedgång mer på allvar,
att hon tog SF mått överhuvudtaget, (hon slutade med det för typ 3 månader sen)
Men jag får väl lägga tilliten till alla ultarljud, men det känns ändå slappt :x

Så nu har jag gnällt av mig :oops: :shock: :oops:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Byt BM säger jag bara! Jag bryr mig inte om det är hon det är fel på eller dina hormoner. DU är gravid och skall MÅ så bra du bara kan efter dina omständigheter. Och du har alltid rätten att byta så GÖR det! :x

Ingen skall bete sig som du beskriver mot min egen goa Sonica! :heart:
Ring upp en annan eller gå dit du har dina kontroller och leta upp en annan och säg "jag vill gå till dig!". Sen avbokar du bara besöken med den du har och om hon tycker något hänvisar du till att du har en ny för tillfället. :D

Massa kramar på dig och jag vet, visst är det jobbigt att aldrig vara nöjd när man är gravid... :roll: :oops: :lol: Men det är din rättighet! :x

Pussar på dina twingosar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Torsmamma: :heart:

Visst borde man byta ut,
men den här stackars barnmorskan blir ju bortbytt/utbytt av så många gravida, skulle kännas fel mot henne, att först NU, byta.

Snäll är hon, men som sagt jag litar inte på henne...

kramis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ultraljud i dag, IGEN :shock:
Är dit ofta nu för tiden, ska dit nästa vecka igen.
Ena tvillingen har sackat efter, och växer inte så jättebra är nu bara ca 2000 gram tung, medans den andre, nu ligger på ca 2.465.

Och min livmodertappen är nu längre :shock: men dock öppen för ett finger fortfarande.
Men tydligen så kan allt bromsas upp, bara man verkligen tar det lugnt.
Trodde inte att de stackars lyften, på lilleman skulle ha sån betydelse, men så är det visst.

Så nu känns det mest som jag får gå tiden ut i alla fall, på gott ock ont :?
Jag längtar så jag tror jag spricker :lol: :D
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"