Har läst flera trådar på blöjämnet och vet inte om jag egentligen skulle ställa min fråga där eller om jag ska göra som nu och börja en ny.
Min dotter är snart 3 år och har fortfarande blöja. För en dryg månad sen tyckte vi att det kunde va dags att sluta med blöjan eftersom hon börjat visa intresse (hade sett kompisar kissa pottan) och faktiskt kissat på toan och tom bajsat där en gång. Vi åkte iväg och köpte trosor tillsammans som hon fick välja och så sa jag att hon nog kunde sluta med trosor inne nu. Jättekul tyckte hon, men efter att hon kissat på golvet säkert 10 gånger var det inte lika kul. Ingen stor grej gjordes av det utan vi sa "dumma kisset som kom på golvet" - vilket hon tyckte var jättekul eftersom hon tycker om att säga dumma. Sen ville hon ha blöja på sig och ja, då fick hon det. Vi testade dagen efter igen, men efter en olycka ville hon ha blöja och ganska snart gav vi upp.
Var hon inte mogen, eller är det så här det är? Kommer mognaden av att de kissar på sig eller ska mognaden inväntas?
Idag ville jag att vi skulle testa igen. Men efter första olyckan ville hon ha blöja på sig och det fick hon. Hur gör man? Ska jag vägra henne blöja annat än inne på toaletten (har läst trådarna om problem med förstoppning)? Eller ska hon få bestämma? Är det dumt att hon har trosor på sig när vi försöker utan blöja?
Det känns som om hon gärna fortsätter med blöja i all evighet
Mvh Frida