För trångt i magen!?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Hampus i Lit

För trångt i magen!?

Inlägg av Hampus i Lit »

Är gravid med tvillingar i v34, och förra Ul som gjordes tyckte man att det ena barnet verkade mindre än det andra så vi skulle följa upp det med både tillväxt- och flödeskontroller. Nu har vi varit iväg idag och det verkar skilja ännu mer denna gången.Problemet är att den som är mindre ligger i säte med sitt huvud upp lite mot höger och den större ligger på tvären ganska högt upp med sitt huvud inklämt bakom 1:an om man säger så.
Detta gör ju att det är väldans trångt på min högra sida högt upp och man ser på Ul att dom ligger och stångas med varandra, detta gör ju att 1:ans
huvudform blivit lite mer oval ut än rund och det kan vara därför som måttet på huvudet gör så att man tror den är mindre. Från 1:ans huvud ut till mitt skin är det bara 1,5cm.

Man blir ju i alla fall lite orolig så jag undrar om någon har varit med om något liknande tidigare :?: :?:

Till saken hör ju också att förste sonen låg ungefär lika dant, med huvudet upp till höger och rumpan snett ned mot vänster och han flyttade sig aldrig heller. På honom uppskattade man att han skulle väga ca 2600g så då beslutades det att ta ut honom i v38+4 och då vägde han ändå 2925g med hjärtfel så det måste ju vara väldans svårt att bedömma för läkarna hur man ska agera?.
Vill ju inte att dom här ska "plockas" ut för tidigt om det inte är befogat :!:

Nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall :D
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:

Såå häftigt med tvillingar.
Jag tänker så här, att om det skulle vara någon fara med någon av dem skulle de väl inte skickat hem er?

Vad sa dom på sjukhuset? Mår du bra?

Om de inte sa något oroväckande på sjukhuset skulle jag försöka njuta av sista tiden med stor och härlig mage (om du nu tycker det förstås :? :P )

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej!
Än så länge är det väl ingen fara men verkar det som om att hon (den mindre) inte växer så vill dom nog ta fram dom.
Själv mår jag bra måste jag säga, trångt i magen så att stå och ligga funkar bäst men hellre så i 3-4v till än att dom kommer för tidigt.
man vill ju inte vara på prematur så länge då man har ett till barn som man då kommer att sakna och när det nu är tvillingar så blir det ju så att pappan kommer att vara med mest hela tiden så jag tänker på den "lille" här hemma.
Ja man får väl avvakta och se, nytt Ul den 3:e med en annan läkare som då ska få säga sitt.

Håll tummarna för att dom får stanna kvar :!:
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"