Nu platsar vi också här

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D VILKEN häftig förlossning!!! :D
In på profylaxförlossingstråden med dig! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
duggan
Inlägg: 3293
Blev medlem: sön 07 jan 2007, 15:23
Ort: Luleå

Inlägg av duggan »

GRATTIS /LO- FAMILJEN!

Jag är helt förundrad över din förlossning, det är så man nästan skulle torda sig på en till :wink:

Spännande, spännande. Åter ett Grattis! :lol:

:heart: :heart: :heart:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej LO/!!!
Bröstsvårtorna...
Snäckorna som Jenny skriver om är helt underbara, fanns på bb så kolla med dom när du ska tillbaka för PKU-testet :-)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Herregud. Jag satt och tittade på min stavning av bröstvårtor flera gånger för jag tyckte det såg fel ut men såg inget.
Vaddå morgontrött :shock:

/T
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Underbaaaar förlossningsberättelse! Vilken fantastisk upplevelse! Du är ju en supermamma! :D :heart:

Jag vet att det är tufft med ömma bröstvårtor :( det enda jag kan säga är att undvika engångsskydden. Om man smörjt bröstvårtorna ordentligt och sen lägger mjuka tvättbara skydd mot, tyckte jag det kändes bättre. Det blir ju snart bättre, men jag vet, vad är det för tröst. Kan du inte stå ut så ta ersättning så dina boobs får vila :wink:

Hoppas ni njuter nu, finns det något underbarare än en nyfödd!? :heart:

Stor kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Father A
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 21 jul 2006, 09:59
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Father A »

GRATTIS FO!!

Vad härligt att allt gick bra och att det blev en Ivar! Förstår att Vera har fullt upp nu. :D

Kram
Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Helloooo!

Det absolut bästa, i mitt tycke, vid ömma vårtor (vilket ord :shock: :roll: kan vi döpa om dem till ngt trevligare.? ) är vått-i-vått

Ta uppsamlingskoppar (finns på apotket) och sätt dem på plats i bh'n. Ha dem där, med bm i, det gör underverk för boobsen :thumbsup:
Gör in te mitt misstag och lägg dig med dem bara...det blev lite blött innanför bh'n om man säger :roll: :oops: :lol:

Har en trotsande Lotass runt benen, ring om förklaringen vart luddig :!:

Kram! :heart:
/Fjällmor
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart: Blöta tant-pussar till IVAR och varma kramar till Vera och hennes föräldrar! :heart:

Alldeles, alldeles underbart!

På kronprinsessans födselsedag och allt. Kungligt värre. :lol:

Har bestämt för mig att jag gissade på en pojke? 8) Men nåt lejon fanns det inte tålamod till. Det blev alltså en kräfta med månen i skytten. Familjekär hemmakatt med globertrottersjäl och önskan om känslomässig frihet. Hm?.. :lol:

Ivar och Vera är SÅÅÅ fint ihop! Verkligen. De delar tre bokstäver! Vilket radarpar va?
Fjällmor skrev:Ta uppsamlingskoppar (finns på apotket) och sätt dem på plats i bh'n. Ha dem där, med bm i, det gör underverk för boobsen
Jag skrattade gott åt Fjällans förslag att stoppa bm (barnmorskan) i BH:n. :shock: Med tanke på hur svullna breösten är i början kan det bli lite trångt tänkte jag. :roll: :lol:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Fantastisk skildring av vad som måste ha varit en fantastisk förlossningsupplevelse :!: :D Såna skulle man hört som liten istället för skräckhistorier som satte tydliga spår. Nåja, nu har det tåget gått för min del men jag blir numera enbart GLAD för dem som får uppleva det du upplevt /LO.

:heart: Stor kram från Nancy
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

MEN så alldeles fantastiskt. :D :heart: En Ivar. Vilken lycka och vilken njutning. Blir alldeles lycklig av att läsa dina ord och minns samtal i Gastsjön förra sommaren. Tänk att livet kan vända så snabbt och nu är han på sin rätta plats i en varm härlig familj.

Många grattiskramar
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Alexandra
Inlägg: 185
Blev medlem: ons 06 apr 2005, 07:03
Ort: Öglunda
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Här är en till som önskar säga GRATTIS :heart: och snyggt jobbat med förlossningen :thumbsup: Ja menar vad ska man med barnmoskor till annat än när det verkligen krånglar? 8-[ :wink: :lol:

Njut av pyret och storasyrran! Å den där profylaxandningen kan komma väl till pass även när man tränar sitt tålamod oxå...:wink: :lol:

Sköt om er hela familjen!
/Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jepp. Kalla mig lite synsk, men jag visste när jag träffade dig i Gastis förra året att det var fler som väntade på att få komma till er familj.
Å här är han!

Jag kan också hälsa att det går SNABBT. Den där tiden med stängda ögon, mjuk och bånglig kropp, golvet upp och taket ner, mat eller sova sova....
Vips är dom 4 månader serru, med tjurnackar och gapskratt.
Det är bara att njuta för pilliplutt-dagarna är försvinnande få och läskigt ljuvligt intensiva.
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jag instämmer, katten är läskigt synsk och det ligger i släkten. :shock: :lol:
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Jag har ju jobbat en massa den här veckan, (vilket böjs jobba, jobbat, jobbigt :roll: ), och missat det här totalt!


GRATTIS
:heart:
hela familjen! Vilken härlig förlossning!

Kollade in din spaces-sida och fick syn på underverket! Sååå söt!

Kram
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Å så fina bilder! Underbart :heart:

Hoppas ni har det mysigt hela familjen :D

Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"