Att inte ha det som alla andra...

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Skriv svar
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Så spännande ni har det här :D

Vid behov så är jag gärna med...såhär sist på ett hörn. Har skrivit resekataloger i många år och har en del kontakter där med.

Kan som bäst bidra med historier "Barnaboksbarn". :wink: Har sparat en del från den tiden då jag hade lite mer tid. Har levt med Barnaboken sedan julen 1995 då jag väntade mitt första barn och fick Barnaboken av min chef. Var först med barn av alla jag kände med kände mig alltid stark. Är ganska collt för när man har så stort barn (som då verkar må ganska bra) så ifrågasätts man inte på samma sätt. Intressant är det.

Har dock full förståelse för om det är nog med personer inblandade.

Kram :D
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Susanne*, det låter väl hur bra som helst. Speciellt med den ingångsvinkeln tycker jag. I mina funderingar ska det inte bara handla om SHN och sömn utan mer generellt om livet som "Barnaboksfamilj". Tack för att du vill! Återkommer!

Kram!
Aquarius
Inlägg: 192
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 16:29
Ort: Göteborg

Inlägg av Aquarius »

Hej på er!

Ville bara dela med mig att "budskapet" om SHN, sm och Barnaboken sprider sig, fick reda på att en kompis till mig och min man hade precis kurat sitt barn efter att pratat med oss, det är nr 2 i vår kompisgäng som kurat efter att träffat oss och sett hur vi har det, är det inte fantastiskt, jag blir så glad, främst för deras skull!!!

Sedan har jag fått reda på att en i vår mammagrup hittade detta forum utan att hon visste att vi gjorde detta, och det har gått jätte bra för dom, barnet sover numer hela nätter, nu har man ngn som förstår en och man kan prata med.

Dock, så har jag fortfarandet svårt att kortfattat berätta om allt, är det ngn som har några bra meningar, frågor, tankeställningar man skulle kunna ställa/berätta till de föräldrar som undrar. Tacksam för tips!

Hej hopp!
Storasyster, feb 07, SM sedan start.
Lillasyster nov 09, SM sedan start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Såg nyss att det skapats en grupp för Barnaboks-bok-medlemmar. Vad gör man med/i/av en sån grupp? :oops:

Betyder det att vi ska kommunicera på ett annat sätt än som vanligt här på forumet?

Utbilda mig härom tack! :D

/Tinis, som just nu har 3 av 4 familjemedlemmar helsjuka (och bara väntar på att bli den 4:e) så aktiviteten blir lite låg från mig några dagar...
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tinis skrev:Hej!

Såg nyss att det skapats en grupp för Barnaboks-bok-medlemmar. Vad gör man med/i/av en sån grupp? :oops:

Betyder det att vi ska kommunicera på ett annat sätt än som vanligt här på forumet?

Utbilda mig härom tack! :D

/Tinis, som just nu har 3 av 4 familjemedlemmar helsjuka (och bara väntar på att bli den 4:e) så aktiviteten blir lite låg från mig några dagar...
Jag skapade en sådan grupp för att ni skulle kunna diskutera i ett forum som är osynligt för andra.
Men jag fattar inte hur man gör för att forumet ska synas. :oops: Så jag har bett om administrativ hjälp med det.
Ni kommer att se det så fort det kommer - ni som är författare ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hej alla!

Jag är gärna med och skriver i boken om det finns behov av fler. Har jobbat med barnen i skolan enligt "Barnabokstänk" i alla år utan att ha vetat om Barnaboken och har verkligen sett vilken skillnad det gör på barnen. Delar gärna med mig av denna infallsvinkeln men även på hur det är att leva ett "Barnaboksliv" i vardagen.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Om någon gillar mina "uppsatser" som jag skriver då och då....

skjuta vargar, som fan läser bibeln, osv.... Så kanske jag får skriva en liten "uppsats" till detta också. Men då behöver nog också jag veta lite VAD ni vill ha.

Men bara om ni vill? :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

KLART att vi vill! mina favvisar, Elle och torsmamma på en gång! Kan det bli bättre?! :lol: :-({|= :heart:

Jag tycker du, Torsamma, skriver väldigt bra om att skjuta vargar. Kanske kan få fram några nya texter? Dessutom har vi ju några som är riktig bra, klistrade va? :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Ta vad du vill ha! Säg till vad som saknas! Sen editerar vi så det blir vackert! :lol: 8) :lol:

Tack goa för dina vackra ord!!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Elle och Torsmamma, välkomna till skrivarverkstan. Klart ni ska vara med! Det här blir bara större och större! :D

OK, /LO, så jag förväntas inte göra något speciellt ännu då?

Jag längtar så efter att få sätta igång, men här är verkligen sjukstuga av stora mått. Maken däckad i något virus, son med slemhosta och så lilltjejen med öroninflammation :( . Mamma håller sig på benen av ren trots! Har nämligen en sedan länge inbokad tjejkväll med själsfrändarna ikväll. Och det får man vara närmare död för att missa! :D

/Tinis
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nej, du behöver inte göra något förrän det forumet dyker upp. Då är det bara att börja skriva...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sköldis
Inlägg: 269
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 20:35
Ort: Stockholm

Inlägg av Sköldis »

Herregud vad det händer grejor. Har varit på landet, kattvakt :? Läste någonstans att tråden är klistrad :shock: Vad betyder det? En tanke som jag har är att dom som har "anmält" intresse av bokprojektet kanske skulle ses. Det kan ju vara skit svårt, vet ju inte om alla bor i samma stad :roll: Men att hjärnstorma ihop kan väl aldrig vara fel.

Jag måste bara få känna mig lite stolt som vågade tänka högt här på forumet och komma med idén :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Tänk vilka möjligheter vi har. Pratade med sambon om bokidén. Han tyckte att vi inte skulle begränsa oss till en bok, varför inte ett radioinslag
Vad är nästa steg, vart vill vi komma och hur kommer vi dit?
En sak som jag skulle vilja få ut av det hela är ju att träffas och dela med sig av sina erfarenheter. Det får man ju via forumet också men för mig känns det mer på riktigt och levande om man ses och gör upp riktlinjer.

Vad tycker ni?
Åh, det är läskigt, kul, spännande och helt fantastiskt. Det är så mycket man gillar med Anna Wahlgren att jag blir alldeles gnasig i huvudet. Typ som när man är kär i någon och ska berätta det och man säger; Jo, men jag gillar dig
:o
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Sköldis! :D

Jodå, här händer grejer.... och ändå inte. Jag tror vi väntar på ett eget forum för det här..

Eller hur /LO?

Tråden var förut klistrad, vilket betydde att den inte halkade ner med tiden. Mend det är den inte längre. Korrekt så, eftersom vi ska få ett annat upplägg.

Skulle bara vilja flika in ett litet försiktigt (och kanske trist) "sakta lite i backarna". I alla fall om JAG ska dra i det hela... :roll: Det jag orkar och vill göra handlar om att sätta samman ett antal texter, kanske i form av krönikor om vardagslivet enligt BB. Men någon annan får gärna göra det här JÄTTESTORT och JÄTTEAVANCERAT (men inte jag, tror jag inte).

Vad säger ni andra? Vilka förväntningar har ni?

Underbar kommentar, Sköldis :D :
Åh, det är läskigt, kul, spännande och helt fantastiskt. Det är så mycket man gillar med Anna Wahlgren att jag blir alldeles gnasig i huvudet. Typ som när man är kär i någon och ska berätta det och man säger; Jo, men jag gillar dig
Lua

Inlägg av Lua »

Skulle bara vilja flika in ett litet försiktigt (och kanske trist) "sakta lite i backarna". I alla fall om JAG ska dra i det hela... Det jag orkar och vill göra handlar om att sätta samman ett antal texter, kanske i form av krönikor om vardagslivet enligt BB. Men någon annan får gärna göra det här JÄTTESTORT och JÄTTEAVANCERAT (men inte jag, tror jag inte).
Precis så hade jag sett det. Om det sedan blir något annat får väl tiden utvisa. Men det är en utmärkt start och ungefär vad jag mäktar med.

Kram Lua. :heart:
Sköldis
Inlägg: 269
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 20:35
Ort: Stockholm

Inlägg av Sköldis »

Jag håller med er, var lite väl på g. Men är nere på jorden igen :wink: Men det är så roligt.

Det är klokt att börja lagom och låta de växa om de vill sig.

kram ida
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"