Larm?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Hampus i Lit
Inlägg: 232
Blev medlem: tis 24 maj 2005, 13:36
Ort: Lit/?stersund

Larm?

Inlägg av Hampus i Lit »

Har skrivit frågan på barnsaker också men inget svar så jag prövar här också :D
Kan någon lotsa mig bland alla larm som finns? - Vilket är bäst helt enkelt?
Vilket passar tvillingar bäst?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Inlägg av susanneethel »

Hej :)
Jag vet inte vilket som är bäst men många är ju nöjda med Babysense II. Jag är också nöjd med det. Mitt har aldrig fellarmat. Det tål inte att en tvååring på 16 kilo hoppar på det, då går plattan sönder. :lol: Men annars har det funkat felfritt.
Det finns ett som är en liten dosa man sätter i kanten på blöjan, har hört en del negativt om det. Det fanns en tråd om det någonstans. :-k
Jag kan tänka mig att ett trådlöst larm strålar mer. Sladd mellan platta och dosa verkar bättre.

Jag tror inte det är någon skillnad för tvillingar. Du vet att du behöver två larm va? Och varsin säng, annars funkar larmet inte. Dum fråga kanske. Man kan köpa begagnade.
Hampus i Lit
Inlägg: 232
Blev medlem: tis 24 maj 2005, 13:36
Ort: Lit/?stersund

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej och tack för svar!

Jo jag tänkte nog att jag behöver 2st larm men visst kan väl det funka om dom ligger i samma säng från början :?: Att dom har varsit larm fast i samma säng alltså :?:
Hur har andra tvillingföräldrar gjort?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Fast om du har dom i samma säng, så larmar ju inte larmet om den ena slutar andas. Då registreras ju fortfarande rörelser, fast från den andre tvillingen. Fattar du? Larmen är tokigt känsliga.

Fast jag förstår att du tilltalas av idén att ha dom i samma säng. Det skulle jag också velat om jag haft tvillingar... :roll:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"