Bra tips för igångsättning...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
sepia
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 14 apr 2007, 19:12

Bra tips för igångsättning...

Inlägg av sepia »

Undrar om ni har några bra tips för att sätta igång förlossningen? :D Vill gärna att bebisen ploppar ut medan min familj är här nu och väntar.. hehe.
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej sepia :D

Åh, jag förstår så väl din otålighet, och jag är nog så nära en expert man kan komma när det gäller att prova olika igångsättningstips 8) :lol: men tyvärr har de inte hjälpt mig (har gått modiga 19 dagar över tiden med alla utom min sista, hon kom med snitt...) - men jag kan ju nämna de ja kommer ihåg, för de KAN ju hjälpa dig!

:arrow: Putsa fönster! Ska va effektivt genom att man sträcker ut sig och tänjer sig!
:arrow: Cykla! "underredet" får sig en omgång 8)
:arrow: Kratta, skotta snö!
:arrow: Gå i trappor!
:arrow: Hallonbladsthe (fick beställa mitt via nätet, så det tog så lång tid innan jag fick hem det...) Ska främja livmodern och även om det inte sätter igång ska det vara jättebra för värkarbetet!
:arrow: Ett varmt bad med tuttmassage :lol: Kan ju om inte annat ge make/sambo chansen att få vara behjälplig :wink:
:arrow: Vila :sleep: Då gärna föregått av fysisk ansträngning!
:arrow: Färdknäpp... men det sägs att det måste till tre hmmm... utlösningar från mannen om det ska ge nån verkan... och det kan ju vara en utmaning i nionde månaden :oops: :lol:

Tja, nu kommer jag inte på mer, förutom ricinoljan då, men den har jag inte testat själv, men det sägs att den ska vara "skit"-bra (ursäkta ordvitsen, kunde inte låta bli :lol: )

Lycka till, hoppas ni kan locka ut den lill* :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Jag har läst att ricinolja ska vara jättefarligt för barnet att ta! Tror det var nåt med att hjärtat kunde "rusa" iväg eller nåt... Jag skulle i alla fall inte våga chansa.

Tyvärr finns det väl inget sätt att sätta igång förlossningen. De kommer när de kommer, liksom ;) Även om vi lyckades "skrämma ut" en liten rackare med hjälp av färdknäppen :) Men då hade jag haft småvärkar hela dagen, så det var nog redan på G!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mina barnmorskor har alltid rekomnederat färdknäppen, så lite sanning borde det ju vara i påståendet att det kan hjälpa till på traven.

Fungerade en gång för mig i alla fall :wink: Men var redan öppen 4 cm, den gången.
Andra gången hjälpte ingenting, utan fick vänta på medicinsk igångsättning.

Vattenlavemang, hr jag också hört talas om :roll:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"