Nu är det nära!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Grattis Elle! Vad roligt att höra att allt gått bra. Nu kan alla vi som med spänning följt denna tråd andas ut! Hoppas ni orkar komma till träffen så man får se ditt underverk!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis!!! Vad roligt! Tänk att det blev en Lilly!!! Nu kan vi alla slappna av och andas ut! Lycka till med allting!

Stora kramar från Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

:-({|= \:D/ :heart:
Åååååh - vad kul med en liten tösabit! Grattis till liten Lilly! Och till den fina förlossningen. Och till storebror Olle! Och till dig och maken förstås!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

men ååååå GRATTIS :!: :!: :!:

MÄH! Var Bosse en tjeeeej :!: :lol: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Vilket fint namn också. GRATTIS igen :!: :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :-({|= Happy Birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear LILLY, happy birthday to yoooouuuuuuuuu!! :-({|= :lol:

Vet inte om någon lyssnade på den där "terriern" som skällde och glappade hela tiden. Men hon sa faktiskt Elle flicka och Susan D pojke. Så vad vann jag för pris??? :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

:heart: :heart: Så ljuvligt :heart: :heart:

Många varma grattis till hela lilla stora familjen. :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Lua

Inlägg av Lua »

Rörd till tårar :heart: :!:

Världens största bamsekram till världens bästa Elle! Pussa Lilly på näsan från mig och du... NJUUUUT :!:

Varmt grattis till hela familjen :!:

/Lua - som gissade att SusanD skulle få en pojke och Elle en flicka :wink:
ela
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 11:05
Ort: göteborg

Inlägg av ela »

:-({|= GRATTIS! GRATTIS! :-({|=

o Bosse bidde en Lilly, mysigt :heart:
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

STORT GRATTIS TILL LILLY! :heart: Och till storebrollan! Och din fina förlossningsupplevelse!

:D Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Filips mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 12:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Filips mamma »

Men grattis till er alla :heart: Jag fick en tår i ögat, en tjej - en lillasyster \:D/ Hur stolt är Olle som store bror som kan allt - sötisen :heart: :heart: :heart:

Glatt att ni fick föda där ni ville vilken jackpot :thumbsup:

Stooora kramar till världens bästa SHN coach från en just nu sovande Filip :sleep: och hans mamma. Hoppas vi kan ses sen när du känner...

Kramar, Malin
Mamma till Filip född 15/3-07 kurad 10/6-07 :heart: :heart: :heart: :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Grattis!!!

:heart: :-({|= :heart:

(bara inne som hastigast då vi drabbats av vinterkräksjukan, men måste ju kolla till dig Elle.. )

Lilly!
Ett mycket vackert namn hälsar Fjällfolket som har det på topp 5 på tjejlistan :wink: :lol:

Kramar körda dubbla omgångar genom antivrusprgrammet :?
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och ett riktigt stort SUPERDUPER GRATTIS från mig och Hanna också!!!

Kram Pea
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

TACK alla underbara vänner :heart: för era ord, de värmer enormt!

Nu är vi kommit hem ordentligt. Lilly blev undersökt av läkaren idag och genomgick hörselkontroll också. Fick godkänt på båda :wink: Här kommer en liten rapport om förlossningen:

Min UNDERBARA BM ringde oss på måndag morgon och uppmärksammade oss på att det var 41+6 idag(läs månd) :shock: och inte imorgon(tis) som vi trodde. Därför var det sista dagen för födsel på Södra BB idag. Hon hade ringt kollegorna(var själv ledig) och kollat att allt var lugnt där och uppmanade oss att ringa. Vi ringde och de skulle konferera med läkaren och återkomma om ev tid för undersökning. Vi åkte in vid 13 och jag blev undersökt plus att de gjorde ctg-kurva. Fick till slut OK för förlossning på Södra BB och 15.45 tog de hål på hinnorna. Värkarna kom igång så smått på direkten. Efter en timmer fick jag lite dropp och värkarna ökade i styrka i lagom takt. Jag orkade verkligen med och profylaxandningen satt i ryggraden. Den i kombination av massage av Henkan och avslappning i värkpauserna gjorde att jag inte kände någon smärta. Jag varierade mig mellan att vara uppe och gå/hänga på sängen med att sitta på förlossningspallen. Sista halvtimmen började det bli tuffa värkar och jag fick börja använda mig av mellanandning och toppandning på topparna av värkarna. Efter tre krystvärkar kom sedan Lilly :heart: ut kl 20.34. Det var en alldeles FANTASTISK förlossnig där jag och Henkan var en team och jag kunde verkligen jobba MED kroppen. Mer profylax åt folket :lol: !

Sedan blev vi så ompysslade. Det är så lugnt på Södra BB. Vår barnmorska Lena var inne hos oss hela tiden när vi ville och hade "bara" oss, de har en förlossning per team igång som max för att verkligen kunna ge det stöd föräldrarna vill ha. Vi hade ett fint rum med två sängar, fotöljer, säng till Lilly och eget badrum. Helt FANTASTISK personal som verkligen gör det där lilla extra som gör att man känner sig så ompysslad. Jag kan varmt rekommendera alla er som bor i Stockholm att skriva in er där! Jag har fått mycket stöd och hjälp med amningen eftersom jag ahde det så svårt med Olle. Känns kanon!

Idag på em kom vi hem och jag kom hem först och hade en stund själv med Olle. Han fick berätta om allt skoj han hade gjort med farmor och farfar. De hade ordnat kalas, tänt ljus och köpt goda bakverk =P~ Efter en stund knackade Henkan på med Lilly. Olle hjälpte honom att bära in henne i bilstolen. Hans blick var fantastiskt att se :cry: , det kändes i mammahjärtat :heart: Sedan tog Olle av henne kläderna och ville kolla om bebisen hade snopp eller snippa. Vi hade inte sagt vad det var utan bara att bebisen kommit ut. Sedan var han nöjd när han konstaterat vad det var :lol: Sedan var det kalas. Efter en stund vaknade Lilly och hade bajsat, då bytte Olle blöja på henne. Mammas STORA kille, vad han kan!

Ikväll har vi slappat, myst och kramats med Olle. Lilly äter som en häst och sover som en gris, på mage med larm :wink: Det gjorde hon redan på Södra BB och det fick vi bara positiva kommentarer om :D Nu ska vi NJUTA av varandra och ta dagen som den kommer och lära känna vår nya familjemedlem.

Massor av kramar från en STOLT och LYCKLIG :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Lua

Inlägg av Lua »

Vilken fullständigt ljuvlig rapport :D :!:

Följande mening har jag skrivit många gånger på det här forumet och alltid menat det, men nu menar jag det alldeles extra:

:heart: TACK, för att du delar med dig :heart:

Storvarmkramen från Lua. :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

:cry: Buhu, små tårar trillar - vad MYYYYYYYYYYYSIGT! Kram på er allihop!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"