Nya påbud i spädbarnsvården. Ta i med hårdhandskarna!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

/LO skrev:Men det man (du/vi) inte kan veta idag är hur rönen ser ut om 10-15 år.
:D Det är ju jag / vi som gör rönen :lol: :lol: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

annawahlgren skrev: - - svenska föräldrar ägnar sig mer åt "mildare former av aga" än för sex år sedan. Man "ruskar" och "knuffar". Forskarna - - driver tesen att det är Nanny-programmens fel...
Onsdagen den 24 oktober tog Aftonbladet upp nyheten och skrev bl a:

"På bara sex år har det blivit dubbelt så vanligt att svenska föräldrar knuffar, hugger tag i och ruskar om sina barn. Den skyldiga: Supernannyn. - - Andelen föräldrar som svarar ja på frågan om de knuffat, huggit tag i eller ruskat om sina barn har fördubblats, från 12 procent till 23 procent."

Barnläkare bekräftar.

Men tidningens "egen nanny Anne-Lie Arrefelt tror att knuffarna och omsruskningarna snarare beror på samhället:

:arrow: Det är barnen som får betala för samhällets framåtsträvande med jämlika karriärsinriktade föräldrar. Förut talade vi om frånvarande pappor, nu har vi frånvarande mammor också, säger hon."

Heder åt den sortens mod och klarsyn :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag gillar verkligen den där nannyn! Hon tipsar så ofta om shn,och jag tror hon är ett AW-fan, kanske t o m medlem här!?!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"