Idag har min svagerska varit har hela dan med trolig maginflunsa, hon kraks sa fort hon ater ngt osv. Det finns forklaring till varfor hon varit har. Nu forstar jag ju att om det ar influensa hon fatt sa kommer ju vi andra bli sjuka inom mkt kort och jag undrar lite vad man gor med sa sma barn som kraks. Fattar ju att det ar viktigt med vatska osv men om allt kommer upp (om man over huvudtaget far ned nat) vad gor man da? Vad ar bast att ge dem att dricka?
Vill bara vara lite forberedd om utifall att....
Camilla
kraksjuka pa gang, behover tips!
kraksjuka pa gang, behover tips!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
-
viola theresa
Köp hem vätskeersättning(tror jag det heter) från apoteket, fråga där vad de rekommenderar. Det finns olika märken och smaker, kan hända barnet gillar en sort men inte en annan.
Blåbär utan socker är fin medicin för magen också.
Hoppas ni inte blir dåliga då...
Blåbär utan socker är fin medicin för magen också.
Hoppas ni inte blir dåliga då...
viola theresa,har en dotter f?dd 31 januari 2004
Kräksjukan är aldrig kul.... :-& Det första jag själv gör när mina barn kräks, är att svälja 10 hela vitpepparkorn
Om det hjälper vet jag inte, men jag är aldrig sjuk
Så det kan du ju testa till att börja med, så att någon i familjen står på benen...
Vad gäller vätska kan man ge i stort sett vad som helst, bara barnet får i sig lite. Vispad Coca cola eller sockerdricka (så kolsyran försvinner) brukar gå ner. Ge teskedsvis, inte klunka i sig för fort, då kommer det bara upp igen... Svagt te med druvsocker, kokt vatten med druvsocker, avsvalnat. Ge vad barnet vill ha! Det viktiga är ATT de dricker lite, så de inte blir intorkade, det går ganska fort på ett litet barn!
Håller tummarna att ni klarar er
Vad gäller vätska kan man ge i stort sett vad som helst, bara barnet får i sig lite. Vispad Coca cola eller sockerdricka (så kolsyran försvinner) brukar gå ner. Ge teskedsvis, inte klunka i sig för fort, då kommer det bara upp igen... Svagt te med druvsocker, kokt vatten med druvsocker, avsvalnat. Ge vad barnet vill ha! Det viktiga är ATT de dricker lite, så de inte blir intorkade, det går ganska fort på ett litet barn!
Håller tummarna att ni klarar er
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn