Får inte till det....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tröttamamma

Får inte till det....

Inlägg av Tröttamamma »

Hej!

Vad vi är duktiga som kör på trots alla hinder!!! :lol:
Jo, nu har jag kört denna kur i 3 eller 4 veckor men det sitter inte...
Min lille pojke som snart är 9 månader, sover inte hela natten... visst, det har blivit bättre men han vaknar ändå 2 - 4 gånger per natt och gnäller och ibland går igång och skriker till slut.. Kan vara vaken allt från 10 minuter till 1,5 timmar per gång.. Jag vaknar varje gång och väntar ut honom och nästan i alla fall låter jag han somna om själv men när han skriker upp sig så går jag in och gör solfjädern o ramsar mig ut.. Vill inte väcka min andra son på 3 år som sover vägg i vägg så jag ramsar inte mer utan går. Blir det fel då?! Ska jag stå vid dörren o ramsa flera gånger? Ska han bli tyst av min ramsa så funkar det inte utan jag ramsar kanske 6-8 gånger och sen går jag men han gnäller eller skriker ändå... (detta gör jag vid läggning på kvällen.)

Har gjort om i hans dags schema och det funkar bra.
Han har lite svårt att komma till ro och sova på dagarna men då har jag räknat om tiden från det han somnar så att han får sova sin tid, annars blir han så trött och orkar inte till kvällen. Blir det fel då?
Tacksam för all hjälp och peppning....
Känner mig såå trött och inte sådär jättesjälvsäker men, allting går ju men jag vill ju göra rätt..

Tack på förhand!

Kram från tröttamamma :?
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Jag är ingen diplomerad kurare, men jag slänger in några svar (men om det inte stämmer så får någon kunnigare hoppa in)
jag ramsar inte mer utan går. Blir det fel då?! Ska jag stå vid dörren o ramsa flera gånger? Ska han bli tyst av min ramsa så funkar det inte utan jag ramsar kanske 6-8 gånger och sen går jag men han gnäller eller skriker ändå... (detta gör jag vid läggning på kvällen.)
Ramsan ska så sakteliga, mot slutet av själva kuren, ta över och stå för sig själv. Och få sista ordet, antingen genom bekräftelseramsan eller av tystnad som följd av ramsan, då man drar ihop bek. med ramsan på slutet. Det känns som att det är där det har gått fel?
Plugga Lathunden igen från natt 2.

När han frågar/skriker på kvällen och inte får svar på sina frågor så känns det rätt logiskt att han frågar igen när han vaknar till på natten. Och fortsätter så tills han har fått svar som han kan nöja sig med.
Därför måste ramsan få ta över och få sista ordet. Kan man somna tryggt, lugnt och tyst, kan man vakna till på natten och konstatera att det fortfarande är natt och somna om.

Finns det någon trevlig morförälder eller så som din stora son känner väl som han kan bo hos över en helg eller så, medans du jobbar med ramsan?
Eller någon annan lösning? Vaknar han inte av skrikandet?

Sen tänker jag också att det kanske finns en viss övertrötthet med i bilden, om han vaknar så ofta varje natt. Och även 8-mån ångest.

Några tankar från mig.

All styrka till dig :heart:
Allt är ju extra jobbigt när man är trött, både för dig och sonen. Men kämpa på och läs på igen och tänk efter vart det kan ha gått fel.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
cissii

Inlägg av cissii »

hej igen.
Såg just att du hade en annan tråd om samma barn, det enklaste här inne är att hålla sig till samma tråd, så man kan följa historiken. Fortsätt i den så blir det enklare
:wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"