Var får man tag i gördel/korsett till efter förlossningen?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Novas mamma
Inlägg: 239
Blev medlem: mån 09 jan 2006, 10:19
Ort: Link?ping

Var får man tag i gördel/korsett till efter förlossningen?

Inlägg av Novas mamma »

Lilla bebben har inte kommit ut med som den "planerare" jag är har jag börjat fundera på tiden efter förlossningen.
Jag vill gärna prova en gördel / korsett för att "komma i form " snabbare då jag har ett bröllop som väntar (!!ja, mitt eget :heart: ) och gärna vill vara "fit" i klänningen.
Var får man tag i sådana? Jag har tittat lite i kataloger men det verkar vara modellen "trosa/ gördel" och det känns ju inte så praktiskt att behöva tvätta den varje dag direkt. Förmodar att jag kommer att ha lite att göra med två småttingar....
Vårt utbud i Linköping är inte heller så stort - vad jag vet iallafall.
Någon med bra tips?
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Det finns flera tjejern på FL som använt denna för sina magar. De har delade magmusker, å då rejält delade, med typ flera centrimetrar. De säger att den är kanon.

Lycka till och grattis till den lilla å bröllopet!

åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Det finns flera tjejern på FL som använt denna för sina magar. De har delade magmusker, å då rejält delade, med typ flera centrimetrar. De säger att den är kanon.

Lycka till och grattis till den lilla å bröllopet!

åsa
Va? Vilken "denna"?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
sepia
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 14 apr 2007, 19:12

Vilken storlek...?

Inlägg av sepia »

Jag har storlek 38/40 annars,vilken storlek väljer jag på byxgördeln då? Blir helt förvirrad av dessa storlekar..
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Gördel

Inlägg av Emma80 »

Hej! Flyttar upp denna tråd då jag undrar samma sak över storlekar. Någon som testat denna gördel eller har ett annat tips?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Utgå från midjemåttet före graviditet. Kolla tex ett par gamla brallor. Nu är det ju oftast inte så höga i midjan, men det ger ett hum i alla fall. Har man ett skärp eller ett par brallor som sitter i midjan är det bara att mäta linningen eller längden från skärpets spänne till det mest använda hålet. där. Centimeter. Eller så går man till typ Twilfit och provar ut en gördel direkt efter förlossning. Jag köpte en från Miss Mary och det var hiskeligt, gräsligt ful. Riktigt tantgräslig. På Twilfit hittade jag både bättre, skönare och snyggare!
Good luck!
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Tack!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Angående tvättningen.
När jag var gravid hade jag en slags graviditets-gördel, liknande den på bilden. Det var för att mina ligament på sidorna av magen var uttöjda som gummiband, och jag hade ont.
Alltså använde jag denna livlina varenda dag. Jag gjorde helt enkelt så att jag hade ett par vanliga bomullstrosor under, och dem tvättade jag som vanligt, så fick gördeln hänga med, och tvättas c:a 1 gång/vecka.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"