Den här gången SKA jag göra det. Ta tag i profylaxträning och se till att vara förberedd inför förlossningen. Jag har fått tag i boken Att föda utan smärta men mitt stackars hormonhuvud kan inte riktigt ta in den.
Någon som har läst Anna Wilsbys Innan du föder? Kan den fungera som utgångspunkt för träning?
Jag har inte möjlighet att gå någon kurs så jag får försöka på egen hand och är nu i v 22 så det kan väl vara dags att börja.
/Anna
Profylaxträning på egen hand?
-
septembersnö
Profylaxträning på egen hand?
Två söner, födda på samma oktoberdag -04 och -05
Hej septembersnö!
Anna Wilsbys bok är toppen! Jag är helt övertygad om att du fixar egen träning bara med hjälp av den. Föda utan smärta har jag inte läst men den har väl ett par år på nacken. Annas bok behandlar även en massa andra bra saker att tänka på och fundera kring innan och en stor del är den medföljande pappan/partnern/doulan/vännens roll. En modern profylaxbok.
Och v 22 är perfekt att börja med träning. Bra tänkt!
Lycka till!
Kram Jannika
Anna Wilsbys bok är toppen! Jag är helt övertygad om att du fixar egen träning bara med hjälp av den. Föda utan smärta har jag inte läst men den har väl ett par år på nacken. Annas bok behandlar även en massa andra bra saker att tänka på och fundera kring innan och en stor del är den medföljande pappan/partnern/doulan/vännens roll. En modern profylaxbok.
Och v 22 är perfekt att börja med träning. Bra tänkt!
Lycka till!
Kram Jannika
-
Fjällfolket
Jag hade inte heller möjlighet att gå en kurs. Använde mig därför av både boken och dvd:n "Innan du föder" och körde ett program daglien det sista halvåret inför förlossningen. Jag fick en fantastisk förlossningsupplevelse tack vare Anna Wilsby och min träning
Helt otrolig känsla! Jag hade full kontroll och medvetenhet hela vägen och det var stor skillnad mot min första förlossning. Det var verkligen ingen smärta utan ett arbete! Var helt öppen när vi kom till förlossningen och 19 minuter senare var lilla Clara ute och mådde prima liksom jag. Kändes otroligt häftigt och jag kände mig som en urkvinna
Vill varmt rekommendera bok och dvd således. Utan träningen hade det inte blivit så underbart!
Helt otrolig känsla! Jag hade full kontroll och medvetenhet hela vägen och det var stor skillnad mot min första förlossning. Det var verkligen ingen smärta utan ett arbete! Var helt öppen när vi kom till förlossningen och 19 minuter senare var lilla Clara ute och mådde prima liksom jag. Kändes otroligt häftigt och jag kände mig som en urkvinna
Emma född 19 juni 2005 och Clara född 9 juni 2007
-
Pia Pojkmamma
Håller med om att DVD är ett utmärkt komplement till boken. Finns att beställa från profylaxgruppen på denna adress:
http://www.profylaxgruppen.com/docs/Var ... /index.php
http://www.profylaxgruppen.com/docs/Var ... /index.php
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
-
Fjällfolket