Profylaxträning på egen hand?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
septembersnö

Profylaxträning på egen hand?

Inlägg av septembersnö »

Den här gången SKA jag göra det. Ta tag i profylaxträning och se till att vara förberedd inför förlossningen. Jag har fått tag i boken Att föda utan smärta men mitt stackars hormonhuvud kan inte riktigt ta in den.
Någon som har läst Anna Wilsbys Innan du föder? Kan den fungera som utgångspunkt för träning?
Jag har inte möjlighet att gå någon kurs så jag får försöka på egen hand och är nu i v 22 så det kan väl vara dags att börja.

/Anna
Två söner, födda på samma oktoberdag -04 och -05
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej septembersnö!

Anna Wilsbys bok är toppen! Jag är helt övertygad om att du fixar egen träning bara med hjälp av den. Föda utan smärta har jag inte läst men den har väl ett par år på nacken. Annas bok behandlar även en massa andra bra saker att tänka på och fundera kring innan och en stor del är den medföljande pappan/partnern/doulan/vännens roll. En modern profylaxbok.

Och v 22 är perfekt att börja med träning. Bra tänkt!

Lycka till!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej septembersnö!

Jag planerar också att träna på egen hand - dels med hjälp av boken MEN det finns numer även en DVD :!: Har du sett det..? :wink:

/Fjällmor
JosseS

Inlägg av JosseS »

Jag hade inte heller möjlighet att gå en kurs. Använde mig därför av både boken och dvd:n "Innan du föder" och körde ett program daglien det sista halvåret inför förlossningen. Jag fick en fantastisk förlossningsupplevelse tack vare Anna Wilsby och min träning :lol: :lol: :lol:

Helt otrolig känsla! Jag hade full kontroll och medvetenhet hela vägen och det var stor skillnad mot min första förlossning. Det var verkligen ingen smärta utan ett arbete! Var helt öppen när vi kom till förlossningen och 19 minuter senare var lilla Clara ute och mådde prima liksom jag. Kändes otroligt häftigt och jag kände mig som en urkvinna :D Vill varmt rekommendera bok och dvd således. Utan träningen hade det inte blivit så underbart!
Emma född 19 juni 2005 och Clara född 9 juni 2007
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

:D

Jag har också Anna Wilsbys bok och är igång med träningen. Är i vecka 24 nu. Var kan man få tag på DVD:n? Trodde att den skulle följa med boken... Vad innehåller DVD:n?

/P
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
dukat

Inlägg av dukat »

Håller med om att DVD är ett utmärkt komplement till boken. Finns att beställa från profylaxgruppen på denna adress:
http://www.profylaxgruppen.com/docs/Var ... /index.php
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ha :!:

nu ska jag göra er avis... min underbara BM har ett ex av både boken och DVD'n

:!: För utlåning =D> :heart: \:D/

8)

/Fjällmor
Skriv svar