Undrar en sak bara

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mims

Undrar en sak bara

Inlägg av Mims »

Nätterna funkar bra nu. Hon somnar och sover, vaknar ibland men somnar om.
Men när hon vaknar (även när jag väcker henne) blir hon jätteledsen/arg. Vet inte riktigt, men hon skiker som en stucken gris iaf. Så ska jag ju inte ta upp henne ur sängen är det sagt. Men hur lugna då? Vad ska jag säga?
Ramsan lugnar henne på natten och får henne att somna om, oftaste iaf.
Men om hon vaknar 10 min före godmorgon, och inte sluter skrika när jag ramsar vad göra?
Eller när jag kommer in och väcker henne och hon sätter igång att storgråta. Vad säger jag då? Hur lugnar jag då INNAN jag tar upp?
Mims
Ensam mamma till tv? underbarungar f?dda 0205 & 0405
kokos

Inlägg av kokos »

Om hon skriker 10 minuter innan godmorgon så är det ju inom marginalkvarten. Då hade jag störtat in med ett tjoande och ropat godmorgon glatt. Och så hade jag busat med barnet kvar i sängen. Kittlat lite, stojat och gjort roliga grimaser tills barnet lugnat sig eller till och med skrattat.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om hon hinner få fart på skrikandet så buffa henne lugn och få henne tyst om så bara för 20 sekunder - därefter tar du upp henne!
Mims

Inlägg av Mims »

Tack tack =)

Idag har hon iaf vaknat glad vid båda middagslurarna. En början :D
Mims
Ensam mamma till tv? underbarungar f?dda 0205 & 0405
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"