Behöver bara ventilera mig lite...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Stort grattis \:D/ :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis från hela familjen :D
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
nilam
Inlägg: 1098
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 21:40
Ort: Göteborg

Inlägg av nilam »

Äntligen är han här, det var en han som gömde sig i den vackra magen :D

Grattis från mig och barnen

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Ååh, vad roligt!
Grattis till hela familjen och en stor kram till goaste Wilma som blivit storasyster!!
:heart:
Kram
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Tusen tack för alla grattis och extra tack till Jannika för personbeskrivning. :D

Tänkte berätta lite om förlossningen. Jag vaknade på natten innan vid 1 tiden av att jag fick en liten värk och när jag gick på toa hade jag en ganska stor blödning. Blev jätteglad och tänkte att äntligen kör det igång. Hade sen lite småvärkar under natten men dem avtog på morgonen.

Jag gick och la mig när Wilma vila och vakna kl 14 av en riktigt ond värk och blev superglad. Sen kom det igång snabbt och jag andades på och kunde slappna av bra mellan värkarna. Vid 16.30 körde M iväg Wilma till barnvakt och ca 17.15 åkte vi in till förlosnnigen. Då hade jag värkar varannan minut och bilresan var inte så trevlig, det är svårt att sitta ner under värkarna!

Vi blev inskrivna 17.30 och jag kände att jag verkligen hade kontroll över värkarna. Jag tappade inte fokus nån gång och kände mig avslappnad. Undersökning visade att jag var öppen 8 cm och det kändes skönt att ha gjort det mesta av jobbet hemma.

Kl 18.50 startade krysvärkarna och då var första gången som jag tappade fokus för jag blev lite tagen på sängen men M hjälpte mig tillbaks och 18.57 fick jag upp världens finaste Oscar på bröstet.

Jag sprack ingenting och var uppe snabbt för att kissa. Kändes helt underbart och det var verkligen en drömförlossning. Känns konstigt att tänka att man har fött barn utan någon större smärta men med profylaxens hjälp så är det verkligen möjligt!

Oscar spenderar tiden åt att sova mycket och han är så nöjd och lugn. Wilma är världens stoltaste och lyckligaste storasyter och vill hålla lillebror hela tiden. Vi njuter verkligen och livet kunde inte vara bättre!

Många kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Å, jag bara ryser när jag läser om din förlossning. Underbart! Bra jobbat Åsa!Visst är det häftigt att ha kontroll och verkligen arbeta MED kroppen! Oscar :heart: , vilken fint namn! Det låg högt upp på listan om vi fått en pojk. Wilma :heart: , Oscar kan vara lycklig som har en så UNDERBAR storasyster!

NJUT av varandra!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Innerligt grattis till Åsa med familj :heart:

Är så jätteglad att du nu har din lilla bebis i famnen och att allt gått så bra.

:D Stor kram från Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Vilken toppenförlossning du fick! Duktiga du!

Oscar betyder troligen gudomligt spjut eller möjligen hjort. Oscar och Wilma passar så bra ihop också, det blir skönt flyt.

Är lillknodden mer lik sin mor än lilla fröken Wilma?

Underbara Wilma kommer bli världens bästa storasyrra! Gullrumpan!

Grattis igen och stoooora kramen! Jannika
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Åååå super grattis. En liten Oscar. Kan tro att hon är stolt nu!! Missar ju allt i vanlig ordning. Vilket jobb, kanonbra med profylaxen. Så skönt att göra det mesta jobbet hemma. Ha det gott allihopa, pussa dem båda.

Kramar från oss alla
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"