Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ela
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 11:05
Ort: göteborg

Inlägg av ela »

:heart: GRATTIS!!! :heart:
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:-({|= :heart: "Ett nytt, strålande gossigt år, en helt ny tidsräkning; Gossåret har börjat." Som jag brukar säga... :lol: :-({|=

GRATTIS! :D
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Men åååhhh vad roligt! :heart:

Till hela goa familjen ett stort
GRATTIS!!!

KRAM!
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Så underbart fantastiskt :heart: Stort grattis och många varma kramar till er alla. Vi får snart bege oss norröver... :D

Sköt om er alla och njut :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men hallå vad händer här när man är borta ett par dagar! :shock: Vilken fart!

:heart: JÄTTEGRATTIS till Sigge Stardust! :heart:

Ser fram emot att läsa om släppet när Su vilat upp sig.

Pussar också till stora och små killar i familjen!

Kram Jannika
Pia Pojkmamma
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 06 jul 2005, 19:42

Inlägg av Pia Pojkmamma »

:D :D :D Grattis, grattis till hela familjen! :D :D :D

Pia
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Supergrattis!!!! :D
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Superdupergrattis!!!!!!

Tusen kramar från Åsa och Wilma
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack alla snälla vänner för er omtanke och alla grattiskramar, vi bara suger i oss och njuter.

Idag har vi kommit hem Sigge och jag. Emil har kramat, bytt blöja, sett till att lillebror ätit och samtidigt hållt en viss distans för säkerhets skull. Det tar nog ett tag att förstå att det var Sigge som låg i min mage och att han nu är här för att stanna.

Emil satt bredvid mig i soffan när jag skulle amma och Sigge bara duttade som en lite fågelunge. Då sa jag till Sigge att skärpa sig lite och suga tag ordentligt. Emil går till handling och tar sin lilla hand mot SIgges bakhuvud och trycker honom mot bröstet. Av bara farten suger Sigge fart och sen går amningen galant. :heart:

Sigge sover mest än så länge och så äter han då och då. Han är otroligt lik Emil fast ett kilo mer om man så säger. :) En liten pärla, så söt och så go på alla sätt och vis.

Nu ska vi aklimatisera oss lite här hemma innan jag återkommer med själva förlossningen som var en fantastisk upplevelse för alla inblandade.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Åh, jag ryser i hela kroppen! Emil :heart: , vilken tur att mamma o pappa har dig! NJUT av varandra, snusa på bebisen och mys! Väntar med spänning på att få höra om förlossningen.

Varma kramar till hela familjen
:heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Grattis!
Det låter helt underbart alltihopa!
Jag ser Sigge framför mig.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh vad det är härligt med barn :heart:

Vi bara njuter här hemma av vår nya familjemedlem Sigge. Han är helt underbart söt och gullig och rar och äter som en häst. :shock: När han äter så gör han det tills han nästan spricker. Först äter han tjugo minuter från ena bröstet, rapar och njuter lite, tar tjugo minuter från samma bröst igen, rapar, gosar lite, kollar vad storebror gör för att sen avsluta med tjugo till trettio minuter från andra bröstet. Sen är han så mätt så han knappt kan röra sig, ligger bara och myser och ser så otroligt härligt nöjd ut. Mjölk har jag gott om, det räcker och blir över kan man lugnt säga. Emil är lite intresserad av att lillebror äter från brösten men han vill inte smaka utan säger att han dricker välling istället. :wink:

För övrigt sover Sigge mest. :)

Idag var Sigge och jag in till det stora sjukhuset för att ta PKU-test och en utskrivningsvikt. Vikten går stadigt uppåt, inte undra på så mycket som han äter, och att sticka honom i lilla handen var inga problem. Han sög nöjt på mitt lillfinger under tiden. 8)

Emil är en exemplariskt storebror som kommer och luktar på lillebror ifall, ifall han kanske har bajsat. Har han gjort det måste man byta blöja på honom och då drar Emil fram en stol till skötbordet för att leda arbetet så det blir utfört på rätt sätt. Sigge fick ett paket av syrran med familj idag och det innehöll två små gosedjur. Emil kollade in dem och jag förklarade att Sigge ska ha dem när han sover precis som Emil har Ninna. Vi la gosedjuren på bordet, Sigge avslutade sin måltid och sen la jag honom i vagnen. Då kommer Emil till mig och så visar han att han lagt ner gosedjuren till Sigge i vagnen. :heart: Så smälter man.

Sigge har sovit ute idag på eftermiddagen och det tyckte han var riktigt, riktigt skönt. Sov som en prins och var hungrig som en varg när han vaknade.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag blir alldeles i varm i hela kroppen när jag läser om era dagar. NJUT :heart: av varandra! Underbara storebror Emil :heart:, ge honom en bamsekram från mig!

:heart: Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Susan - än en gång ett kärleksfyllt Grattis!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"