Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära, kära rara, du tappra, kärleksfulla. GRATTIS :lol: :heart: :lol:

Fruktansvärt snyggt jobbat :wink: =D>

Och vilken lycka :heart: :-({|= :heart: :-({|= :heart: :-({|= :heart: :-({|= :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

:heart: :heart:

från oss alla.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Har inga ord... :heart:
Vila nu upp dig/er och NJUT (vilket jag iofs vet att ni gör).

Kram
Sophie
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj! :heart: :heart: :heart: :cry: :D

Innerligt TACK kära ni - nu måste jag gå och kramas för nu blev jag så rörd...

Tack igen :cry: :heart: :D
/Fjällmor
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: :D :heart:
Oj...vilken berättelse, vilken inlevelse :heart:
Så mycket kärlek strömmar från dig att du bara måste vara god rakt igenom varenda cell! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

ojojoj vad jag grååååter här hemma, de allra största kramarna till dig och tack för att du berättar. Jag hade ju en tuff sista graviditet jag också (ja det blir nog sista :cry: ) med en massa nätter på sjukhus men visst är det ett mirakel att själva förlossningen ändå kan bli så fin? Det är mit livs finaste minne. Kramar till dig från en rörd tjej
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

Skriver med pekfingervals och enhandsfattning då vi är mitt inne i ökningsdygn, jag och Meja :D

I veckan stack trycket igen, trots medicinering, så nu är dosen ökad till samma nivå som under slutet av graviditeten. Jag ska erkänna att jag börjar bli rätt less på att vara sjuk :evil: :cry: Jag har fått läkartid till veckan och de diskuterar sinsemellan - distriktssköterskan, barnmorskan och läkaren... det känns tryggt.

Meja har hunnit bli hela 3 veckor stor :shock: och än ljuvligare (är det möjligt...? :o :heart: ). Som jag skrev tidigare har hon antytt en egen underbar tolkning av SM som nu tar över mer och mer. Umgänge först och mat sen ska det va! :heart: Sen äts båda brösten i ett svep glupskt och njutningsfullt. Därefter följer bus och upptäcksfärd, gärna på mage i storsängen där hon häromdagen tog sig framåt en 15 cm sisådär för egen maskin... när hon tröttnar tar hon sig påfyllning och en slummer för att sen pussas och prata lääänge :P Mina gener...? 8) Inte då :wink: :lol:
Efter en fylld blöja äts den eventuella desserten, som om den äts är STOR ...och sen zzzover damen gott och länge...

:sleep: :heart: :sleep:

å ja' me'...

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Men du älsklings mor! Är det inte dags att träda in med dessa berättelser i SoS nu!! För barnaväntan är väl ändå slut, eller? :wink:

Kom till mitt forum och skriv! Vi behöver inspiration att hänvisa till också. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Åh Fjällmor vad myyyyysigt, precis som smekmånaden/-erna ska vara :heart:

När du har ork så är du varmt välkommen till SoS för att sprida din värme och UNDERBARA inställning till SM!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :lol:

jodå, nog dyker vi upp där, så småningom. Jag ville dock avvakta avslutet (hoppas [-o< ) på det som hört graviditeten till... :wink:

Muuuuu :shock:

8)

/Fjällkon
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Muuuuu :shock:

8)

/Fjällkon
:lol: :lol: :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Dags för avslut på den här långa, men ack så underbara, tråden!

:heart: Meja fyllde en hel månad igår. Hon är en stark liten dam som njuter livet med stoor aptit :D Och om jag får säga det själv - sanslöst vacker! :heart:

:? Min kropp beter sig INTE som läkarna vill. Medicineringen är omlagd än en gång och vi anar en liiiten positiv effekt på blodtrycket. Håll tummarna!
Under tiden får jag bita ihop om huvudvärken och börja röra på mig så smått. Promenader på plant underlag är vad jag får ägna mig åt... Lätt om man bor mitt i en lååång brant backe! :roll: :lol: Så jag började träna inomhus idag - försiktigt... och med maken i närheten. Förhoppningsvis ger det resultat!
Härom dagen satte sig vätskan i alla leder och händerna blev obrukbara, tur man har många hjälpredor då :heart:

:heart: Jag är så fantastiskt lycklig, så otroligt rik, tänk att mitt liv kan få vara så här underbart! Mig fattas intet... :heart:

:heart: Innerligt tacksam kram till er alla! :heart:

/Fjällmor
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Fjällfolket skrev:
:heart: Meja fyllde en hel månad igår. Hon är en stark liten dam som njuter livet med stoor aptit :D Och om jag får säga det själv - sanslöst vacker! :heart:
:shock: Var tar tiden vägen! Meja :heart: ÄR så vacker!
Fjällfolket skrev: :heart: Jag är så fantastiskt lycklig, så otroligt rik, tänk att mitt liv kan få vara så här underbart! Mig fattas intet... :heart:
:heart: :heart: NJUT! :heart: :heart:

Hoppas att ni får ordning på trycket, blir lite orolig för dig...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Nä, tryck har du ju så du kan dela med dig i alla fall! :lol: :heart: (obs, skoj!)

Jag tror det är meningen att du ska ta det fislugnt, det är därför trycket håller på. :wink: Hoppas det lägger sig snart för din och de dinas skull.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

ppkk :heart:

(ppkk=pusspusskramkram :wink: )
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"