Vid halvårskontrollen för tre veckor sedan tyckte läkaren inte att Alice var riktigt "mogen" ännu. Hon vände sig inte, följde inte med till sittandes när läkaren drog i armarna och tittade inte efter en gul kloss hon kastade i golvet.
Idag var vi på nytt besök hos ny läkare för att följa upp och hon sa att Alice fortfarande inte följer med helt med huvudet när man drar henne i armarna till sittandes samt att hon verkar föredra att använda högerhanden då hon greppar saker. Enligt läkaren ska barn använda båda händerna lika mycket. Hon sa att de kommer kalla oss vid tio månader igen för att följa upp.
Jag gick hem med en stor klump i halsen! Vid första besöket var jag ledsen och orolig då vi gick därifrån men kände sedan att jag ju innerst inne inte tror det är något fel med Alice. Idag har allt slagits i spillror igen och nu är jag ännu mer orolig
Kan tillägga att Alice övar nacken mycket. Sover på mage och ligger mycket på mage dagtid. Dock ålar hon inte än utan sprattlar på samma ställe.
Alice jollrar jätte mycket och blandar konsonanter och vokaler. Har pratat massor sedan hon föddes
Vad tror ni om detta? Göra något åt utvecklingen kan jag ju egentligen inte mer än att låta henne ligga mycket på mage.