Jag har märkt att kräkningarna ffa kommer ett tag efter det att hon somnat, eller när hon legat och sovit på dagen. Kanske man inte ska ge välling innan läggdax
kräkningar
kräkningar
Min lilla 13 -månader gamla tjej har haft (?) magsjuka första gången. Började natten mot måndag och hon kräktes sista gången igår kväll, måndag. Under måndagen har hon ätit små mänder majsvälling utan laktos, lite men ganska ofta och det har gått ganska bra (kräktes två gånger under dagen och så sen på kvällen) Idag har hon ätit majsvälling på morgonen sen lite mat, banan, rivet äpple, bröd, och så slutligen 1 dl majsvälling (med ett mått fullkornsvälling i) på kvällen utan att kräkas på hela dagen men så tre timmar efter hon somnat vaknade hon och kräktes. (?) Why
Är det vällingen eller kan magsjuka pågå så länge? 
Jag har märkt att kräkningarna ffa kommer ett tag efter det att hon somnat, eller när hon legat och sovit på dagen. Kanske man inte ska ge välling innan läggdax
Men hon måste ju få nåt i magen...
Anna i Ume? med tv? flickor f?dda okt -01 och dec -03
Har ej genomf?rt kuren men anv?nder verktygen
Har ej genomf?rt kuren men anv?nder verktygen
Hej Annaliten!
Jag tror att det beror på att magen fortfarande några dygn efter en magsjuka rör sig långsammare än vanligt och 3 timmar efter maten skall magsäcken tömma sig helt och ibland går det då "bakvägen" som en kräkning istället för ner i tunntarmen. Det är inget att bry sig om. Jag tror att välling är bra till kvällen eftersom det är flytande, mat med tjockare konsistens är lättare att få upp av ovanstående orsak.
Känn lugnet och avvakta!
Jag tror att det beror på att magen fortfarande några dygn efter en magsjuka rör sig långsammare än vanligt och 3 timmar efter maten skall magsäcken tömma sig helt och ibland går det då "bakvägen" som en kräkning istället för ner i tunntarmen. Det är inget att bry sig om. Jag tror att välling är bra till kvällen eftersom det är flytande, mat med tjockare konsistens är lättare att få upp av ovanstående orsak.
Känn lugnet och avvakta!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!