Borta bra men hemma bäst

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Borta bra men hemma bäst

Inlägg av annawahlgren »

:D Apropå månadens krönika (april 2007) skrev sign. Patty Saucedo denna hälsning i gästboken:

:arrow: "Bra att det finns människor som fortfarande vill tänka själva och försöker öppna en dialog. Det är en förutsättning för att bra lösningar kan uppstå för alla.

Jag kan fotfarande komma ihåg mina gråtande barn när jag var tvungen att lämna dem på dagis för att själv gå till mitt arbete som lärare...

Inte undra på att sedan barnen lämnar i sin tur sina föräldrar på dagis för gamla i framtiden...ålderdomshemmet. Det perfekta maskineriet igång?

Tyvärr hade jag inget val, jag sörjer över det och jag kompenserade det så mkt som bara möjligt var.

Finns det ngt val för dem som skulle vilja vårda själva sin skapelse? Jag som många andra tycker att det är FEL att lämna sina små och så tidigt på dagis. Dit borde de gå långt mkt senare, helst till förskolan (sexårsverksamheten, min anm).

Kanske samhällsingenjörerna menar väl, men det är kanske så att det finns föräldrar som gärna vill uppfostra sina barn själva. Varför inte då en föräldrakurs i så fall? Behövs den? Kärleken till sina egna barn kan inget dagis i världen tävla emot.

Det skulle också hjälpa att ha livsfrågor som ämne i skolorna...

Kanske finns det många bra lösningar, och det är just det som är bra med dialogen."
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"