Förbättringar sker

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bj?rna
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 26 nov 2004, 12:00

Förbättringar sker

Inlägg av Bj?rna »

Inatt somnade lillebror på max 10 min, jag lämnade honom i stort sett hela tiden, ramsade någon gång i dörren sen fick han hålla på och han gruffade lite men inte mer.
Han vaknade några gånger men somnade för första gången om utan större protester klockan 5.30, sen sov han till 06.30, då fick han boppa för sig själv i sängen till klockan 07.00, då han började tröttna, 07.15 fick han komma upp. Så det är stora förbättringar!!

Nu undrar jag bara lite om maten. Fyra mål mat om dagen verkar vara för lite för lillebror, i varje fall om det går 4 timmar mellan målen, han är vrålhungrig innan det blir mat och den sista timman får man bära en son som är gnällig som få. Lillebror har alltid haft ganska god aptit (framförallt när det gällde amning) så mat var tredje timma är kanske att föredra?
Rakel med dotter och son (01 och 04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

=D> Bra gjort!

Japp; var tredje timma eller (helst) 3,5 brukar vara poppis! Man kan ju ha 4 stora mål och ett fruktmål; vilket man passar in strax innan det brukar vara kris.

:D Lycka till!
stieber
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 21:47
Ort: Stockholm

Inlägg av stieber »

Smart lillebror O:) och duktig mamma =D>
om du går in på samtalsforum och tittar under "matvrak", så ser du att det finns hungriga rackare :lol:
Mamma till H?rjarkungen Vincent 15 m?nader som sovit gott sedan Juni-04
anna
Inlägg: 4528
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej :D !

Vill bara säga att du varit så OTROLIGT duktig med detta =D>

Instämmer med Mammut! Mata oftare, så ska du se att det blir bättre!
Och du - bara för att en barnmatsburk är en portion, så betyder inte det att just HAN är mätt, han hade kanske orkat mer ifall det fanns mer :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Håller med Anna! Proppa i honom så mycket det går vid varje mål! Han ska verkligen vara mätt - så glöm inte bort att han ska vara hungrig när det är matdags... Med det menar jag att han inte ska småäta mellan målen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"