Magtrivseltips!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Skriv svar
Gäst

Magtrivseltips!

Inlägg av Gäst »

:D Hej!

Här kommer en Kejsarinnas bästa tips om Hur Man Trivs På Mage :-({|= :

:D Skötbordet - när det väl är dags att bli insmord på ryggsidan, kan man ligga hur nöjd som helst och titta - hoho... passa på, en tio minutare här förflyter utan nämnvärda problem... :wink:

:shock: Stora vuxensängen, i alla fall om man kan samtidigt ligga och titta på en spegel. Hoho, hur ligger håret egentligen, idag..?

:shock: :D Soffbordet (med mamma intill) ! Höga höjder, vackra vyer!

:shock: bredvid en lekande storebror...

:D överraskningar! Byt ställe! Byt rum! Byt leksaker! Byt-byt-byt...

:!: Vid det nya stället; bryt innan grinighet uppstår, om det så är efter bara fem minuter - då är det poppis även nästa gång. :P

:idea: Syssla själv med något spännande bredvid! Gärna något som kräver lite redskap och attiraljer... :shock:

Säkert inget nytt, men dock...

:D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Strålande :lol: Hälsa och tacka :heart:

Ber genast Mindy placera detta eminenta inlägg på Späda barn och små till allmän magtrivseluppbyggelse :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kattklo

Inlägg av kattklo »

På diskbänken! Där händer det så mycket skojs i diskhon eller på spisen. Antingen har man en hand på stjärten eller så får en extravuxen sitta vakt på sidan av.
kattklo

Inlägg av kattklo »

På diskbänken! Där händer det så mycket skojs i diskhon eller på spisen. Antingen har man en hand på stjärten eller så får en extravuxen sitta vakt på sidan av.

Å utan kläder och blöja ibland! Det förgyller det mesta.

I min BVC-grupp kröp Karla flera MÅNADER före alla andra (somliga kryper inte ännu) och jag vet att det är magläget som har gjort det.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol: :thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:arrow: På soffan är skoj. Gärna läsandes TVbilagan.

:arrow: På golvet i tvättstugan med alla smutskläderna utspridda för sortering.

:arrow: På golvet framför en garderobsdörr som består av spegel. Man kan kyssa den vackra bebisen MÅNGA gånger. Synd han är upptagen så vi inte kan gifta oss...

:arrow: Ligga på golvet och leka tittut, runt dörrpost, under handduk, runt hörnen i huset osv...

:arrow: På köksbänk, i diskho, på köksbord osv.

:arrow: Går även bra när de blir lite rörliga att ligga på golvet och mamma sitter brevid och skalar potatis, morot och andra grönsaker. Gärna lägga och hålla i bitarna som skall ner i kastrullen.

:!: ALLT UTAN STRUMPOR PÅ FÖTTERNA :!:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mallan2
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 13 jul 2007, 10:48
Ort: Västerås

Djur

Inlägg av mallan2 »

Vår dotter älskar att ligga på mage, ute framför får och hästhagen när mamma eller pappa fixar i stallet. Hästarna och fåren både låter och rör på sig :shock: Dessutom kan en halvtimme förflyta inne på golvet, bara katten är i närheten!!!
Mamma till en liten snäcka som är född feb 07, en liten groda född juli 2011, och en liten gosunge som kom 140225
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

Inlägg av Krümel »

Naken är det extra kul att ligga och försöka ta sig framåt tycker Hannes (2 månader...). Då sätter han genast igång och gör kryprörelser. Med kläder på blir det mer huvudträning och inte så mycket ben- och armrörelser.

För att vi ska slippa tvätta så mycket (annat än trasor som torkas kiss med) ligger han på ett uppblåsbart liggunderlag! Det är perfekt, lagom mjukt men med bra yta att få tag på. Det skrynklar sig inte som en filt och det är bara att torka av och skölja av vid behov! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Olava
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 12 apr 2007, 21:44

Inlägg av Olava »

ÅÅÅhhh...jag är verkligen så dålig på att lägga mitt barn på mage...

...men efter att ha läst denna tråd...så ska jag sätta igång...med "hårdträning". Här har jag fått MÅNGA bra tips på bra situationer att ligga på mage, förutom att bara göra det...om du/ni förstår vad jag menar. Jag har inte varit emot att lägga min son på mage, bara att det inte blivit av.
Han är mycket angelägen om att få "komma upp" o se lite, när han ligger i min famn har jag märkt... Så det är verkligen dags för honom att få se sig om...

Tack för alla bra tankar...//Olava
Storebror (050812) som sovit gott de flesta nätter sedan SHNkur oktober 06, Lillebror (080102), spm numer oftast sover som en stock.
KajsaK
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 20 jan 2008, 11:24

Inlägg av KajsaK »

Efter lite halvmotiga magstunder har nu lillklimpen hittat sin grej - nakenstund (bredvid elementet för att inte frysa rumpan av sig) när storebror gått och lagt sig. Vilken skillnad mot att kravla med kläder, naken sätter han igång med kryprörelser direkt och stortrivs!
Mamma till finaste killarna födda april 06 och januari 08.
ElinN

Inlägg av ElinN »

Elviras hetaste magtrivseltips är efter amning av bröst 1, rap och blöjbyte. Då kan man ligga riktigt länge och skratta och prata! :lol: Bäst ligger man på matta med lagom friktion iklädd endast body och med spännande saker att titta på -gärna en spegel! :D Efter bröst 2 blir det så mycket kräk hela tiden och senare är man ju såååå trött att man bara orkar en liten stund i taget. :wink:

Vi älskar magläge :heart: :D men visst blir man lite frustrerad ibland när man kämpar och kämpar och inte kommer nånstans -än! Men stark som en oxe är den lilla tösen! Och redan vid 5 veckors ålder kunde hon vända sig från mage till rygg. Skulle inte bli förvånad om hon börjar åla om en eller ett par månader (är 2,5 månader nu). Övning ger färdighet! :wink:
Mollymamman
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 11:54
Ort: Solna
Kontakt:

Tack för tipsen!

Inlägg av Mollymamman »

Vilka bra magtips. Molly kan också tipsa om att det är jättekul på mage när man får vara på skrivbordet precis bredvid datorn. Jag ställer fram ett extra tangentbord och vips kan hon pyssla med sina viktiga saker där i en halvtimme. Det blir sååååå mycket bättre när man jobbar tillsammans. :wink:

Hej från oss.
Mamma till Molly Morin född 081111, kl. 08:08 (BF+1 med kejsarsnitt)
http://www.molly.familjenmorin.se
Miss Giggle
Inlägg: 114
Blev medlem: sön 18 jan 2009, 14:14
Ort: Malmö

Inlägg av Miss Giggle »

Fyller på lite här :-D

Hannah låter hälsa att det är superskoj att få ligga på köksbordet när mamma scrappar, gör kort eller syr. En massa skoj saker är framme och ibland kan man få en tygbit att suga på! Wohoo vad skoj!

I badrummet på handduk naken är också poppis. Där är man inte så mycket så det finns massor att upptäcka! :-D Sen gör det ju inget om man råkar kissa lite, för man får ju bada då som oftast! Härligt!
Lycklig mamma till Hannah 081221
~En ängel som tagit mitt hjärta med storm ~
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"