Min 3 månaders plutt vaknade till, ute i sin vagn och skrek på precis samma sätt som han ibland gör på nätterna???????? Han sover just nu sin långa middagslur (han har sovit ca 1,5 h) och det har aldrig hänt att jag har varit tvungen och gå ut och vagna honom på dagtid???? Som sagt, det var precis samma skrik som på natten (ångestfyllt och han är inte vaken, utan det ser ut som att han skriker i sömnen). Mycket märkligt.... Någon som upplevt liknande?
Mvh
Kristin
Något märkligt hände just...
Något märkligt hände just...
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Min dotter gör likadant och jag läste precis i Vi Föräldrars senaste nummer att det heter Nattskräck. Barnet är inte kontaktbart och skriker ångestfyllt i upp till en minut och tystnar sedan tvärt. Enligt VF ska man inte väcka barnet utan bara låta det vara. Barnet minns inget av det hela efteråt utan det är ngn form av mardröm.
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Vad skönt att någon svarade till slut för nu har det här hänt i flera dagar och det känns inte alls bra
....
Jag har också tänkt tanken att det kan vara den sk "nattskräcken", men inte trott att det kan inträffa mit på ljusa dagen. Nu har han vaknat till på detta vis i flera dagar och jag hanterar det genom att gå ut och vagna honom. Min sambo var så snabb i helgen och ville ta in honom, men jag stod minsann på mig och sa att "Han är INTE vaken. Han skall absolut INTE tas upp!!!". Jag tog hand om det själv i stället och naturligtvis somnade han om =D> ......
Jag har nog så svårt att acceptera detta eftersom det låter så hemskt. Han låter helt skräckfylld. Sedan har han ju aldrig gjort så här förut utan det är ett helt nytt "beteende". När han väl vaknar så är han precis som vanligt.
Märkligt :-s
Får väl hoppas att det går över.
Kram
Kristin
Jag har också tänkt tanken att det kan vara den sk "nattskräcken", men inte trott att det kan inträffa mit på ljusa dagen. Nu har han vaknat till på detta vis i flera dagar och jag hanterar det genom att gå ut och vagna honom. Min sambo var så snabb i helgen och ville ta in honom, men jag stod minsann på mig och sa att "Han är INTE vaken. Han skall absolut INTE tas upp!!!". Jag tog hand om det själv i stället och naturligtvis somnade han om =D> ......
Jag har nog så svårt att acceptera detta eftersom det låter så hemskt. Han låter helt skräckfylld. Sedan har han ju aldrig gjort så här förut utan det är ett helt nytt "beteende". När han väl vaknar så är han precis som vanligt.
Märkligt :-s
Får väl hoppas att det går över.
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Jag känner igen fenomenet men jag tror inte att det är nattskräck. Enligt vad jag har läst om nattskräck (bl a på netdoktor.se) så är det något som barn från ca 4 år kan drabbas av. Jag uppfattade att ditt barn fortfarande var en 'spädis'.
En son f?dd nov -03 som 'kurade' vid 6 m?naders ?lder. Syskon v?ntas i april!