Byta till spjälsäng mitt i kuren?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kristina

Byta till spjälsäng mitt i kuren?

Inlägg av kristina »

Hej!

Jag är nog en av dessa nya som började lite för snabbt och sedan inte riktigt visste vad jag skulle göra. Så jag läste om allt på nytt. Igen och igen och nu tycker jag att vi har kommit en bra bit på väg. Han somnar lugnt och gensat på kvällen och dagsschemat börjar sätta sig.

Jag vagnade alldeles för mycket i början men nu vågar jag lita på ramsan och därmed gör sonen det också. Vagningen har blivit kristilldelning och en effektiv sådan. Men imorse upptäckte jag att han klarar av att luta sig över kanten och då vill jag ju inte ha honom sovandes i vagnen på nätterna. Vad ska jag då göra? Hastigt införa buffning att ta till i kris, men jag har inte tränat buffning alls och känner mig osäker vad gäller det. Kan enbart solfjäder fungera om jag måste göra något mer än att ramsa?

Vi har vargtimmen kvar att jobba oss ur. Han vaknar fortfarande tre, fyra gånger men de senaste nätterna har han somnat om igen efter ramsning. Hur blir det nu om jag plötsligt återinför spjälsängen mitt i kuren? Jag får väl helt enkelt bestämma mig för att det kommer att gå bra.

Hoppas att jag inte låter alltför mycket som om jag inte vet vad jag talar om. Man läser på men alla termer är ju ett främmande språk som man inte riktigt själv får att låta naturligt såhär i början...

kram
Kristina
son, f?dd 20/9- 04
inledde kuren 20/1
bonusflicka p? heltid, f?dd -99
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Kristin.

Om du inte ifrågasätter sängen s gör inte han det heller. 8) Det är bara du som kan släppa ner vargarna i Spjälisen, han kommer inte att göra det.
Du kan gott köra bara solfjäder - men BARA vid kris det också.

Du är bra som har kommit igång ordentligt nu. Det komemr att gå lysande även i fortsättningen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Eftersom ni ni inte längre vagnar så borde det gå alldeles utmärkt att byta till spjälsängen. :!: Glöm inte Attityden av självklarhet!! :D
Lägg den lilla raringen i sängen som om ni alltid gjort så, så ska du se att det accepteras utan större frågor.
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
kristina

Inlägg av kristina »

:D Tack för era råd! Och första luren i sängen igen fungerade alldeles utmärkt. Det får bli solfjäder vid kris, men jag är helt förundrad över hur bra ramsan fungerat sedan den började sjunka in hos både sonen och mig.

Kristina
son, f?dd 20/9- 04
inledde kuren 20/1
bonusflicka p? heltid, f?dd -99
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"