Aktiviteter för barn 6-12 år

Medlemmarnas egna undersökningar
Skriv svar

Hur många dagar i veckan har ditt barn en schemalagd aktivitet?

Barnet har inga schemalagda aktiviteter
1
7%
1-2 dagar i veckan
10
67%
3-4 dagar i veckan
3
20%
5-6 dagar i veckan
1
7%
Alla dagar i veckan
0
Inga röster
 
Antal röster: 15

Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Aktiviteter för barn 6-12 år

Inlägg av Gablex »

I samband med att mellansessan började skolan blev det plötsligt aktuellt med en hel räcka aktiviteter. Jag är lite nyfiken på hur andra har det - vissa man talar med låter sina barn gå på olika aktiviteter många dagar i veckan, men det känns lite overkill för en 6-åring, tycker jag.

Beskriv gärna, om du vill, vilka aktiviteter ditt barn går på och hur gammal ditt barn är!

Min dotter, som alltså är 6 ½, går på tennis, simskola och friidrott. Dessutom har de schack på fritids en eftermiddag i veckan. Min son som är 8 ½ går på simskola och eventuellt friidrott den här terminen.

Hur har ni det?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Här håller vi medvetet nivån på EN aktivitet per vecka! Simskolan börjar idag och det blir SKOJ!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

12-åringer rider och spelar fotboll, trettonårningen oooorkar ingenting :roll: och femtonåringen styrketränar i sitt eget hammagym fem dagar i veckan :shock:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Storbarna går på "öppet hus" på skolan en kväll/vecka.

Annars är det moder natur som lockar, as always... 8)

Vi hade också en medvetenhet kring hur ofta saker var inbokade när vi bodde söderöver. Här är det annat. ALLA har som fullt upp med sitt och ingen har för många "aktiviteter", det finns som inga... :lol: :wink:

/Fjällmor
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Svarade i den andra tråden...även för mitt äldre barn som är snart 11 år. Fram tills nu i våras har jag hållt ganska strikt på 2 aktiviteter (oavsett om samma eller olika sak) i veckan.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

En enda liten men ack så värdefull aktivitet är inplanerad varje vecka och det är babysimmet. Gillas 100 % om inte mer :!:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Stortejejn, sju år, rider en dag i veckan och skjuter luftgevär en dag. Lagom tycker både vi och hon. Två aktiviteter är absolut max har vi kommit överens om, men hion får gärna byta efter varje termin och prova nåt nytt om hon vill!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och jag skulle ju inte rösta på denna tråden för Emil är ju bara dryga året men ibland känns han så gammal och klok. :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

:lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
lillan
Inlägg: 333
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 11:22
Ort: Norrbotten

Inlägg av lillan »

Hej!

Jag svarade 1-2 gånger i veckan, den äldsta dottern har provat på en hel del idrotter men inget har fallit henne i smaken, nu är det tydligen motionssim, ut och går med stavar tillsammans med ett gäng tjejjer.. :D

Kostnadsfritt om inte annat...*ler*

Sonen går scouterna en gång i veckan.

Simskola + andra aktiviteter har de på deras skolscheman och det tycker jag är himla bra;)

lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Savina
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 16:02
Ort: Säffle

Inlägg av Savina »

Min Sambo hyr en gympahall o tar med sig kompisar och Damen-7år varje tisdag o spelar innebandy. Sista halvtimmen får Damen bestämma vad de ska göra och hon har alltid bra ideer t.ex. hinderbana, hoppa trampets o.s.v.

Känns kanonbra för det är bara deras tid, jag är inte med och "lägger mig i" och deras band till varann har blevit så mycke starkare sen de började med detta.
Skriv svar

Återgå till "Polls"