börja kuren nu, hmmm

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

börja kuren nu, hmmm

Inlägg av JH »

Läste inläget om att pårbörja kuren nu i juletider. Sagomamma svarade att det var bättre att vänta...

Jag hade ju tänkt börja kuren nu i veckan :( Är det dumt då? Vi ska åka ner till mina föräldrar den 21 dec, vilket innebär en tågresa på drygt 4 timmar. Vi stannari 1 vecka och sover i eget rum med Elsa. Är det ändå för många omställningar? Vill verkligen börja nu när jag har satt mig in och känner mig peppad.... :roll:
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Känner du dig säker så har du ju attityd så det räcker även för en resa, eller hur :?: Det där känner du själv :!:
Det låter som du skulle fixa det, man ska inte slösa bort tillfällen då man orkar och är peppad :!:

Undras vad Mammut skulle säga :-k ...
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

I vårt fall så har vi ju en storasyster som hänger på också, och så ska vi alla sova i samma rum.

Jag kan inte börja ännu dock (först om en vecka tidigast)så därför blir det ju närmare julen. Fast vi ska bara fem mil bort, men vi kommer att bo borta i några dagar. Det som är mest annorlunda är ju själva sängen. Det går inte att "buffa" så bra i vår resesäng, då flyttar sig hela sängen.

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Har du bara attityden så kan du köra kuren nu! Var bara medveten om att bortavaron kan ställa till det och du får ta konsekvensen av det och av att det strular när ni kommer hem :wink: . Men visst kan du få till det på en vecka och därefter har du bara :roll: att få det att sätta sej! Känner du att du har "verktygen" i din hand så klarar du allt!

:idea: Tips är att försöka skaffa en spjälsäng där ni ska vara. Ta med egna insovda sängkläder (EJ nytvättade...) och spjälskydd. Det underlättar med hemmadoft och hemmasyner för en bebis som ska sova borta!

:D Lycka till!
JH

Tack!

Inlägg av JH »

Tack för svar! Vi började kuren i natt (har lagt in lite frågor kring detta!) och det var jobbigt, men det känns hoppfullt. Spjälsäng har vi hos mina föräldrar så jag hoppas att det ska funka. Det SKA funka! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"