Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Nu är det nära till Gottis kommer :lol: hoppas du kommer tidigt :lol: du har ju mitt mobilnummer så ring bara ring.

Jag har inte heller läst the secret :oops:

Krumel, när Mio var lite erbjöd vi också pottan, men sen plötsligt så tröttnade hon, jag brukar fråga om hon ska kissa på toa eller på pottan när hon ska bada. Hon är väldigt tydlig med att hon minsann ska kissa i badkaret :shock: :lol: men nu kanske det har släppt lite, idag har vi suttit två gånger då har det kommit kiss :lol: jag tror hon gillar boken :lol:

Min dator har nu gått sönder :x jag får låna sonens bärbara, :lol: tack felix. Men tydligen så "laggar" hans spel därinne så jag får inte vara inloggad så länge :shock:

Ses sen
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God kväll!

Idag har sprungit 5 km i spåret o cyklat 2 mil. Nu är jag ledbruten typ.
Jag har tänkt på träningskortet o inväntar ett bättre tillfälle. Nu springer jag upp flåset lite.

kiki, jag ringer dig när jag närmar mig dina områden! Mysigt! Jag hoppas det är ok om jag lånar påslakan o handduk?

Trevlig helg!
Kram Linda :sleep:
kiki

Inlägg av kiki »

helt ok
kram Kristina

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Våra storkacklare Gottis och Kiki är på kurs tror jag. Därav tystnaden...

Och jag läser "The Secret".... 8)...

...och bara måste ta tag i Operation utrymning av två rum nu när vi snart drar iväg. Hurra! Mitt hus ska renoveras!!!! :D

Helgkramar till er alla!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Tinis skrev:Våra storkacklare Gottis och Kiki är på kurs tror jag. Därav tystnaden...
kan verifiera att de kacklat på kurs idag :D
kiki

Inlägg av kiki »

ms Sophie skrev:
Tinis skrev:Våra storkacklare Gottis och Kiki är på kurs tror jag. Därav tystnaden...
kan verifiera att de kacklat på kurs idag :D
Ja visst har det kacklats :lol: och än mer nu på kvällen när jag skulle återberätta alltihop för maken. Dessutom hade jag förlagt min kursliteratur på 7-eleven på valhalavägen :? så jag var tvungen att använda hjärnan :oops: Men vilken kurs :lol: Helt genialisk, du måste bara gå Tinis :lol: Tack ms Sophie för trevligt sällskap och nyttiga reflektioner

Och Gottis och maken drack vin och blev fnittriga i går kväll :lol: Jätte trevligt. Gottis bjöds i norrtälje på Gotlandslamm :shock: det var uppskattat. Hoppas att soffan gav OK sömn.

Nu ska vi sova. Sonen ska ut på stan med några kompisar :shock: hjälp :!: jag vill att han ska vara 10-år igen och vilja vara hemma med sitt mamsegull :lol:

Kramar till alla

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Passar på o skriver lite innan maken tar över för han ska fixa lite bokföring sen, han har lite fastigheter på kobben att sköta om...

Jo, i fredags kl 07 gick båten o det var en skön tur med mkt java och avkoppling. I Sthlm flanerade jag runt och åt sushi på ett avskyvärt ställe. Stressig personal och otrevliga var de, fy bubblan. Aldrig igen.
Handlade tyg att klä om köksstolar, på Bruka design, köpte en tröja på Stadium och drack kaffe och åt glass med smarties på Mc Donalds. Sen fick jag nog av stressen och alla stackars barn i fleecefiltar i barnvagnar i stan, har inte alla mammor vettigare saker att göra med sina knoddisar???
Så då for jag till kiki i Norrtälje, i en görvarm buss. Hemma hos kiki är det kalas. Så avslappnat och hemtrevligt, så ni anar inte. Vojne vad hon och hennes man o barn är genomtrevliga. Och så roliga, skrattar massor och bjuder på finfin mat, fast vi åt inte förrän vid 21.30, men jäklar vad hungrig man var då o då satt det fint med lammstek och potatisgratäng! Och gott vin!
På lördagen var vi på suverän kurs som innehöll massor av spännande. Jag rekommenderar den för alla!
På bussen till Nunäshamn på lör-kväll satt jag bredvid 57 åriga Östen som stank sprit och bubblade på om allt möjligt. Hjälp, jag var så trött. Men det var bara att se glad ut. På båten svimmade jag nästan av trötthet. Väl hemma drömde jag mardrömmar om pengar och Östen. Kan det bli värre.
I dag har vi haft familjedag på dagis, hjälpt till med rensa ogräs och sätta upp staket o annat. Vi satt ute och åt grillat, mysigt.
Caesar är nu så go mot sin bror så mamman blir alldeles rörd. Kursen ger så bra verktyg. Men jag inser att allt är process, lite fram o lite bak...inte skynda nej. Men roligt är det att vara glad och uppmuntra och peppa sina barn. Man mår betydligt mkt bättre av att vara positiv!

Många kramar! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Viken helg ni har haft Kiki och Gotlandsmamma! Tänk snart är det augusti.... då ses vi på en helt annan kurs! :D

Här är det fullt upp med huset. Nu har grunden lagts till nybygget och i morgon drar det igång på allvar med snickeriet. Det är dränerat och isolerat runt källaren, trädgården är totalförstörd men barnen har sååå roligt med allt grus och småsten och allsköns grejs. Gudars så smutsigt här är hela tiden.

Nu har vi röjt ur gamla matrummet och vardagsrummet. Där ska nu bli nytt kök och öppet in mot ett stort härligt matrum. Tillbyggnaden blir ett nytt vardagsrum på nedervåningen och ett nytt sovrum till oss föräldrar på övervåningen.

Nu är detaljerna spikade för nya köket också...Nästan... Jag har fortfarande noja över val av köksbänk. Jag funderar på Virrvarr, det klassiska mönstret av Sigvard Bernadotte. Vet ni? Vad tycker ni? Jag tycker det är urcoolt och att det skulle passa jättebra i vårt 40-talshus. Men är det för mycket? Blir man trött på det?

I alla fall, vi laddar för Öland. Vi åker på torsdag och blir borta hela maj, med undantag för nödvändiga tilltittningar och musikalövningar. Och det blir så vansinnigt Internet-löst att jag inte förstår hur jag ska stå ut. Jo, förresten det vet jag. För jag ska läsa, sy, skriva, tänka på framtiden, umgås med familjen och NJUTA av våren.

Men det kommer kännas så konstigt att inte vara här hela tiden i MIN kackeltråd. Lova att ni håller Kackleriet varmt!

Kramar!
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis, vi kommer att sakna dig så :( vi får göra det bästa av situationen men det blir inte lätt.

Nu är vi på Gotland :lol: sommarvärme, god mat, lycklig unge som har fixat veden :lol: Maken är "tråkig" som vanligt, och jag är helt slut, blir så trött av resan att det tar ett par dygn att återställas till utgångsläget. Jag är så trött på att vara trött :o

I morgon ska vi köpa en sandlåda till Mio :lol: Hon älskar verkligen det här stället. Så lycklig när hon sätter på sig sina stövlar och går runt tomten och inspekterar. Smedjan ska kontrolleras varje dag 3 gånger måste man klättra upp för trappen och kolla att allt är ok på vinden, där tar man ett varv runt murstocken, man får vara försiktig så man inte faller ner :lol: (man=Mio)

Hoppas Gottis med familj kan komma upp någon dag. Så kanske jag har träffat Araben snart.

Jag är lite extra låg idag, fick mens i morse :( inget januari syskon till Mio.

Min kurs litteratur är tillbaka i min ägo, Tack till trevliga, hjälpsamma Emil på 7-eleven. :lol:

Nu ska jag sova.

Social delaktighet
Elle

Inlägg av Elle »

Vad jobbigt för dig kiki att alltid vara trött :( Hoppas att ni får en skön vistelse på Gotland! Jag förstår att Mio :heart: stortrivs!

Jag hoppas att vi ses snart igen!
:heart: elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Smyger in här Kiki för ny är det VERKLIGEN mycket som ska fixas innan avresa.

Men en kram ska du ha förstås. Dumma röding! Jag är så in i hjärtat impad över att ni vill och försöker, Kiki. Trött som du är (och lite gammal :wink: :lol: )...Och så tänker jag att jag har mååååånga år på mig att få till en rejäl barnaskara.

Njut av Gotland!

Tinis
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej!
Vad härligt det låter med Gotland, men det är inte så illa här heller i vårvärmen. Jag blir mer och mer trädgårdsbiten för varje år. Och varje vår har jag en massa planer som sen blir lite halvt avglömda till högsommaren. Men lite blir det gjort iallafall. Har varit ute nu ikväll och planterat backtimjan, oregano och citrontimjan där det förut var gräs. Det var så opraktiskt ställe för gräs för man kom inte åt med gräsklipparen. Nu blir det så fint och mycket bättre.
Hursomhelst, tråkigt att det inte blev något nu Kiki men rätt som det är så blir det säkert ett litet syskon. :heart:

Ha det så bra på Öland, Tinis. Tänk vad spännande att komma hem sen och se hur det blivit. Litar ni förresten på byggfirman så pass att ni åker allihop? Man har ju hört lite historier om hantverkare om man säger så. :roll:

Jag vill också gå på föräldrakurs. Lovisa är oftast snäll mot Hannes men inte alltid precis. Det är ju mest i situationer när hon vill ha bort honom som det kan puttas. Går verktygen mycket ut på att förstärka det positiva genom beröm eller vad är det man ska görà? Kan ni inte skvallra lite?
:D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Å, Krumel, uppmuntra o uppmuntra BRA saker. Barn får allt för ofta vuxen uppmärksamhet vid negativ handling...jag peppar och uppmuntrar Caesar nu när han gör bra saker, HELA tiden, idag gick det jättebra vid matbordet, vad roligt att du o brorsan leker fint tillsammans, vilken mysig kram J fick, kul att du kan bre mackan fint, osv osv...och han lyser! GÅ kursen, den är så in i norden bra så jag vet ej vad. Vojne vojne. Barn vill också höra att de är unika, att de är älskade, fina, söta, goa och underbara.

Lycka till med Ölandsresan Tinis! Lovar att jag ska skicka ett sms till dig, från en ö till en annan ö!

kiki, skoj skoj å ses...när passar det er? Nähä, ni får komma hit och se taikonhuset först!

Igår hade jag några kompisar här på lite rödtjut o kex o ost...himlans mysigt. Känner mig glad.

Nu blir det lite mer java o så ska J få lite uppmärksamhet! Kram
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Gotlandsmamma skrev:Barn vill också höra att de är unika, att de är älskade, fina, söta, goa och underbara.
Jadu, Gotlandsmamma, det skulle minsann fler föräldrar behöva läsa :evil: den här tråden på Viföräldrar tar sannerligen priset :shock: :
http://www.viforaldrar.se/forum/view-me ... age_id=302

Tänk att kalla sitt eget barn satans unge... det barnet känner sig nog inte minsta unik och underbar :cry:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Elle :D Blir så glad att du tittar till oss här i Kackleriet då och då! :heart:

Kiki, darling, jag sa väl inget dumt nu.... :oops: :D Bara kärlek, vet du!!! :heart:

Krümel: Trädgård är UNDERBART. Man blir helt beroende. Och bättre sysslor med barnen får man leta efter...Tack för dina alltid trevliga inlägg! :heart:

Gottis: Jamen har du något mobilnummer till mig då? Ja, just det Fru Detektiv är det ju vi pratar med... Det är alltid härligt att höra om resan med dina barn och dina Java-pauser :lol: :heart:

Mia: Så bedrövligt! Blir nästan lite arg på dig :wink: . Snacka om att strö pärlor för svin... Du får massa negativ energi ju!!!! :shock: :heart:

Oj, vad mycket hjärtan det delades ut idag! Men jag är så uppfylld av tacksamhet och positiv energi här.... Det händer underbara saker i mitt liv!!!

KRAM!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"