Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Luvisen

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ok, då tar vi det lugnt med nötolja.

De andra oljorna ger vi redan till honom men jag förstod det som att det var bra med mer och fler...

Vill ju inte att han ska missa ngt nyttigt. Tror jag blivit lite nojig. :lol: :( :lol:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig

Inlägg av helamig »

Det är ju oerhört kämpigt att inte ha släkten och andra anhöriga med sig men dom ska respektera er :evil: :evil:

Om det kan vara en tröst tycker jag ändå att man blir starkare och starkare när tiden går och man vet att man följt det man tror/vet är rätt!!

Massor av styrka och värme till er. Inget är ju viktigare än ens barn. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Tack söta du. Du har ju också haft det kämpigt med omgivningshanteringen. Kram!! :heart: :heart:
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Ok, mina vänner. Alltså nu har det gått ca 14 dar sedan vi avslutade provokationen och Lilleman har tittat fram! Mr Hyde har inte helt försvunnit men är mesta dels slumrande. Lilleman har jag aldrig träffat så det är verkligen så jag hajar till. Endra dagen var en dålig dag och jag var putt för inget gick min väg. Då säger Lilleman: Såja. Lugna dig. Det går bra. :shock: :lol: Eller när Lilleman helt plötsligt dyker upp på den dagliga promenaden och tar tag i barnvagnen och drar sin syster tryggt och stadigt frammåt. Det är nu bara några min men jag är helt mållös för jag har aldrig sett min son dra en vagn förrut. Jag har väntat och väntat på att han skulle dra vagnen eller helst gå själv men den kom aldrig. Så för mig var det här en stor grej.

:D
SM rookie
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

:heart: Visst är det häftigt när man upptäcker hur mycket rätt sorts mat påverkar.
Häftigt och lite skrämmande. :heart:

Vi har lagt till lite kosttillskott(som passar just vår son nybliven tonåring 173 cm lång och tunn så jag vill inte att småbarns föräldrar applicerar dessa) och han bryr sig om hur han ser ut.
- Den här skitigt tröjan kan jag väl inte ha.

Efter att ungefär en månad tidigare kunnat gå på stan som en trashank om han fått bestämma själv.

Alla de här förändringarna vi gör för våra barn påverkar mycket.

kram
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

inger skrev:Visst är det häftigt när man upptäcker hur mycket rätt sorts mat påverkar.
Häftigt och lite skrämmande
Ja, verkligen. Kunde aldrig ha trott att gluten kunde vara direkt farligt för vissa individer. :shock:

Kram!
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Det är alltid lika inspirerande att höra om kostomlägg som gör så här stor skillnad. Fattar inte att fler inte provar detta först!

Kram! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig

Inlägg av helamig »

Jag har väntat och väntat på att han skulle dra vagnen eller helst gå själv men den kom aldrig.

Vad menar du Luvisen? Blev lite konfunderad. Har han inte gått själv?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jo, han har gått på egna ben och bredvid mig men han har aldrig dragit sin egen vagn, eller sagt att han vill dra den själv. Han har heller aldrig sprungit ifrån mig eller gått en bit bort från mig. Han har alltid gått jättenära eller vägrat att gå själv. Han har bara velat sitta vagnen när vi skulle ngnstans. Välframme på plats, då spankulerade han omkring själv eller om vi varit i en stillsam miljö som skogspark.

Under några månader klättrade han gärna och balanserade på murar i vårt kvarter, antagligen för att han känner till sin närmiljö väl.

Du vet när småttisar på året drar omkring med små vagnar överallt och ska lassa dem med prylar, dockor, leksaksbilar mm. Sånt gjorde aldrig min son.
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Nu vill jag fråga om salt!

Oraffinerat salt... Är det skillnad på bergssalt och havssalt?

Har båda sorterna jod? Och var får man tag på ngt riktigt bra salt?? Vi åt havssalt ett tag men det saknade jod... Så det bidde ju inge bra! :x så det misstaget vill vi inte göra igen men också en annan sak...alltså de oraffinerade salterna kommer ju också fr fabrik...ngn måste ju förpacka det hela? Eller? Vad menas med att undvika industriellt framställt salt?

:-k
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag har för mig att havssalt visst innehåller jod och att det är bergsalt som inte gör det. Jag kan ha fel.

Jag har inte full koll på hur havssalt tillverkas men brukar köpa det på affären Fram i Göteborg som är en ekologisk och kravmärkt butik som har som policy att främja just småskalig produktion.
Försöker handla så i så stor utsträckning som möjligt.

Hoppas någon mer svarar dig för jag är inte hundra på mitt svar om havssalt innehåller jod.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
helamig

Inlägg av helamig »

Tack för svar Luvisen. Jag är så glad för er skull att ni är på rätt väg.. styrkekramar :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"