Vilka fina dockor!

Skall absolut kolla vidare om det går att hitta sådana i Göteborg. Walle har varit väldigt nyfiken på dockan som man visar övningar med på babysimmet och dessutom tänkte jag att det kanske är bra att ha en docka i samband med att syskonet kommer??? Så där härligt pedagogiskt!
Namn, ja... Vi har en lista över pojknamn, ganska klassiska sådana: Arvid, Oskar, Carl & Gustav (rätt givna som andra-namn), Viktor och Vilhelm. Det sista står högt i kurs. Jag gillar också August, men pappan rynkar lite på näsan. Albert diskuteras. Nils gillar jag - men då finns det en pest-Nils i sandlådan...
Men flicknamn - ojojoj. Vi gillar Elsa, men det är ju så vansinnigt poppis. Nora är fint. Jag fick nyss veta att min "anfader" Oskar, min farfars farfar, hans mamma hette Sara Lisa. Det tog lite skruv. Men flicknamn är svårt. Jag vill inte att det skall vara för gulligt, typ.
Vi skulle kunna begränsa namn-sökandet genom att fråga BM om könet, men jag vill inte!

Det ger sig nog. Men vi har en sandlådekompis som har en namnlös son på snart tre månader!!!