Från sorg till barnaväntan. Nu börjar resan!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blivandemamma skrev:
Livet är liksom påväg tillbaka. Såhär bra har jag inte mått på många år. Jag tror jag börjar hitta riktiga-Anna. Som varit borta länge, länge.

KRAMAR,
Anna
åååååååh... :cry: :heart: :D

Vilken fullkomligt underbar läsning!

Innerligt tack..

Varm kram, länge
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Instämmer i Fjällmors inlägg :D Härlig läsning :D

Och nu är det inte långt kvar till ul:et heller :wink:

:heart: Kram från Nancy
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

:heart: åh vad härligt att höra att du mår bra :!: ska ni göra 3-D vad spännande!!! :thumbsup: när när när? nyfiken :mrgreen:
kramelikram
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer!

Idag har vi tittat på Arvids LILLEBROR Underbart! Han var såå fin och jag är jättenöjd med ultraljudet. Fick se lite i 3D med och höra hjärtljudet. Liten lillebror låg mest på mage och sög på tummen :heart: , han har kommit till rätt familj med andra ord :wink: Sen åt vi supermysig fika på Hollandia, gameldagskafé som jag älskar. Varm choklad och jätteräksmörgås. Handlade små grejer till Arvid och bebisen och åkte till en örtagård. Daniel och hans mamma fick åka till jobbet efter fikan men jag och mamma hade mysigt hela eftermiddagen. Köpte bla en liten docka till Arvid. En sån som har riktiga dock-armar, ben och huvud men mjuk kropp. Den var mörkhyad och luktade vanilj :lol: Han älskar nallar så jag tänkte att en docka skulle va på plats :D

Nu har jag precis kommit hem, Arvid är hos morfar. Daniel hämtar på vägen hem från jobbet. Och jag bara njuter av lite ensamtid och lillebror kakans skutt i magen!

*lycklig*

Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Masssor av VARMA kramar för ett inlägg som andas positiv framtidstro och inre lycka :heart: :hug:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Så härligt att få se lillebror, varma kramar till hela familjen! Häftigt med 3D-ultraljud, har inte provat det själv, men det låter så roligt!
KRAM!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Så skönt att du hittat glädjen! :heart: Varma kramar Jannika
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Åh, vad spännande! :D En liten kille...
Har ni några namn på gång?

Något helt annat - var hittade du dockan? Jag tänkte också köpa docka till Walle, men har tyckt att de har varit så fula. Kan du tipsa?

Vi har Arvid med på vår namnlista... :wink:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej och tack för era kramar :heart: de värmer så!
Mia, det var inget 3D-UL egentligen, fick bara se lite snuttar i 3D, men det var verkligen häftigt! Jag som tyckt det verkat lite läbbigt innan, att se bebisen så verkligt. Men det var bara härtigt och härligt!

Åsa: Några namn har vi väl... men jag tycker det är så svårt med pojknamn! Maken röstar för Caesar, men jag är lite tveksam. Vet vi hade många namn när vi väntade Arvid, men Arvid var bara nämnt, absolut inte toppnoterat :wink: Jag gillar August! :D å massa andra som maken inte gillar! :lol:

Visst finns det många fula dockor. Fördelen med den vi köpte tycker jag är att den är rätt liten. Arvid är ju liten med liksom. skall ju inte va nån jättedocka. Corolle heter dockan, här är en länk med bild på hur de ser ut http://195.238.77.90/files/image/11045.jpg Har du fler namn i tankarna? :wink:

Kram, Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej Anna!

Grattis till pyret i magen om jag inte sagt det. :D

Förstår att du bor i Malmö när du nämde Hollandia :D Vår tjej har också en corolledocka som luktar vanilj fast med en hård kropp och så suger den på tumme. Hur söta som helst.

Vi köpte vår på Stora Nygatan, tror butiken heter "Stora Björnen" De har massor underbara leksaker men rätt dyrt. Åsa B : Kolla om de har nätbutik. Annars kanske du kan googla corolle, det är ett fransk dockmärke.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej Susanne G!
Vi har köpt våra dockor på samma ställe :lol: :lol: 8) Min docka var iaf inte så dyr, den kostade 149 kronor. Helt okej tycker jag. Men det beror ju på, vill man ha en stor får man säkert betala mer :wink:

Fast jag trodde affären hette lilla björnen :lol: :lol: :roll: :wink:

Deras hemsida är www.lillabjorn.se såg att man kan beställa dockorna där :D
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Vilka fina dockor! :D Skall absolut kolla vidare om det går att hitta sådana i Göteborg. Walle har varit väldigt nyfiken på dockan som man visar övningar med på babysimmet och dessutom tänkte jag att det kanske är bra att ha en docka i samband med att syskonet kommer??? Så där härligt pedagogiskt! :)

Namn, ja... Vi har en lista över pojknamn, ganska klassiska sådana: Arvid, Oskar, Carl & Gustav (rätt givna som andra-namn), Viktor och Vilhelm. Det sista står högt i kurs. Jag gillar också August, men pappan rynkar lite på näsan. Albert diskuteras. Nils gillar jag - men då finns det en pest-Nils i sandlådan...
Men flicknamn - ojojoj. Vi gillar Elsa, men det är ju så vansinnigt poppis. Nora är fint. Jag fick nyss veta att min "anfader" Oskar, min farfars farfar, hans mamma hette Sara Lisa. Det tog lite skruv. Men flicknamn är svårt. Jag vill inte att det skall vara för gulligt, typ.

Vi skulle kunna begränsa namn-sökandet genom att fråga BM om könet, men jag vill inte! :wink: Det ger sig nog. Men vi har en sandlådekompis som har en namnlös son på snart tre månader!!! :shock:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Ja, namn är roligt men svårt! Visst är det mycket enklare med flicknamn! Wilhelm hade vi förra gången med, står högt i kurs här med den här gången! :lol: Arvid heter Nils och Gustaf i andranamn :wink: Carl kan komma att bli ett andranamn den här gången. Finns så i släkten :D Hade velat Nils som tilltalsnamn med Arvid men det blir ju Nisse :? vilket jag inte riktigt gillar. Flicknamn älskar jag Lilly, Märta, Ester och Grethe. Maken va inte sååå förtjust :lol: :lol: Han ville Sofia. Men det blir ju ingen tjej :wink: så vi får fajtas vidare här hemma med grabbnamnen.

3 månader namnlös :shock: :shock: men shit! Vill man inte kalla sitt barn någonting? Blir ju en identitet med! Galet! Men sen tycker jag att man inte skall tänka så mycket på om barnet "passar" till ett visst namn. Barnet växer ju ihop med namnet och får en identitet genom det oavsett om man tycker att det "passar" eller inte, till att börja med.
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Stort GRATTIS till att allt såg bra ut på ul:et och stort GRATTIS till ytterligare en liten son :heart:

:D Stor kram från Nancy
ps. Jag tror jag också att i de flesta fall växer barnet ihop med namnet. Min Leia t.ex. hade inte sitt "riktiga" utseende då hon föddes i v.31+6 utan liknade mest de andra små prematurerna på avdelningen. Det fick bli "Leia" ändå och oj vad fint det passar henne idag :heart: ds.
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Visst är det, att man växer i sitt namn! Det tror jag säkert. Sedan kan det ju vara så att man har några namn och så ser man att, oj då, det blev visst en Filippa (eller vad det nu är man har för namn på sin lista :wink:).

Kompisarna med den stackars namnlöse pojken vill ha ett namn som är finskt, men också funkar på svenska och engelska - och så kommer de inte överrens! Jag vill absolut inte vara så svajig när det gäller namn, utan ha ett par exempel och så bestämma fort. Med Walle hade vi hela namnraden klar, så han blev direkt Stig Olov Waldemar, från sekund ett. Kändes jätteskönt! :D
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"