Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hörrni tjejjor, blir ni sugna på att föda igen och få fler bebisar eller bara på själva födandet?

Jag ligger här i soffan på BF+4 och tar igen mig efter ett dammsugningspass av guds nåde. Ändå är inte hela huset klart, men jag har varit noggrann, ojoj, under soffa, säng, vädrar mattor. Allt sånt.
Det bor en Bree van der Kamp i mig med.

På tal om Bree-an, när börjar nästa säsong av DH?
Tills dess måste vi ha skaffat 5-an. Nu har vi bara digitalbox med svt och 4-an.
Mycket intressant. :D

Min mamma börjar bli riktigt otålig, när jag ringer henne i andra ärenden inleder jag alltid med "nä det är inte på gång" varpå hon låter helt klubbad.

I natt var det också en vakennatt med många sammandragningar och en djurisk hunger. :twisted:
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo skrev:Hörrni tjejjor, blir ni sugna på att föda igen och få fler bebisar eller bara på själva födandet?
Här är det lite både och... Hade så otrolig förlossning sist, jag njöt av att verkligen arbeta med kroppen, wow! MEN vi är nöjda nu, familjen känns komplett sedan lillasyster kom.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hm... jag är sugen på hela paketet, jag. Bära, föda, nära. Bara inte att gå över tiden och få en mage som ser ut som en pilatesboll modell mega. Som sen sjunker ihop till den mest sorgliga skinnpåsen (ALLVARLIGT, NI SOM HAR FÖTT FLER BARN. VAD GÖR MAN MED KROPPEN NUUU? KLIPPER UPP OCH GÖR EN LITEN FICKA, DÄR MAN KAN FÖRVARA STICKNINGEN? ELLER KLIPPER OCH SYR LITE GRANN OCH SEN ANVÄNDER SOM EN INBYGGD BABYBJÖRN TILL BEBISEN? ELLER GÅR TILL BANKEN OCH LÅNAR PLASTIKPENGAR...?).
Sorry för trådkapning, men jag undrar verkligen såna saker.
Och kattklo, ta det lugnt med dammsugaren. Inte så kalas för fogarna...
Ligg på soffan och jäs och var en gudinna istället (nu är det visst den kära Jannikan i mig som talar... :wink: )
Håll oss uppdaterade!
Elle

Inlägg av Elle »

Nya mamman skrev:(ALLVARLIGT, NI SOM HAR FÖTT FLER BARN. VAD GÖR MAN MED KROPPEN NUUU? KLIPPER UPP OCH GÖR EN LITEN FICKA, DÄR MAN KAN FÖRVARA STICKNINGEN? ELLER KLIPPER OCH SYR LITE GRANN OCH SEN ANVÄNDER SOM EN INBYGGD BABYBJÖRN TILL BEBISEN? ELLER GÅR TILL BANKEN OCH LÅNAR PLASTIKPENGAR...?).
:lol: :lol: Har tyvärr inga tips där, magen har gått tillbaka helt efter ett par månader och då startade jag träna efter 3 månader ung. MEN nu är det ju inte så länge sedan Herman kom och kroppen tar ju lite tid på sig..

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kattklo, kapar din tråd ett tag, förlåt:
Jamen Elle, det är själva skinnet jag lurar på. Det är så... mycket. :lol: Alldeles för mycket. Det kanske krymper ihop och slätas ut..?
Efter Hugo såg jag gravid ut i flera månader, den här gången tycker jag att magen verkar återhämta sig mycket bättre. Men SKINNET... :roll:
Jaja, jag ska inte noja över det.
"Våra två barn har ju varit där inne! Det är bara omogna killar som inte fattar att kroppen förändras när den får ett nytt användnigsområde!" säger den älskade sambon väldigt präktigt.
Hm... Jag undrar jag...

Kotten, kommer du snart?
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Jag läste nånstans att efter förlossningen har livmodern samma storlek som i månad fem under graviditeten. Och att det sedan tar ungefär ett år innan livmodern antar sin normala storlek. Så där har man väl svaret på varför man fortfarande ser gravid ut. Skinnet däremot - har INTE en aning om vad man gör med det... :shock:

Men en alldeles egen liten bärsele var väl ett utmärkt förslag :!: :D

/Åsa
Elle

Inlägg av Elle »

Nya mamman skrev: Jamen Elle, det är själva skinnet jag lurar på. Det är så... mycket. :lol: Alldeles för mycket. Det kanske krymper ihop och slätas ut..?
På en del rinner liksom gravkilona av direkt och huden drar ihop sig men jag har fått kämpa lite med detta. Så mitt skinn har i alla fall krympt ihop tack vare träning och ungefär 8 månader efter Olle var född så var kroppen "återställd". Nu har jag precis dragit igång och tränat och lagt om kosten och börjar redan märka skillnad.
Nya mamman skrev:"Våra två barn har ju varit där inne! Det är bara omogna killar som inte fattar att kroppen förändras när den får ett nytt användnigsområde!" säger den älskade sambon väldigt präktigt...
Klok sambo du har!

Nä nu får du allt titta ut snart Kotten! Vi som följer din tråd tycker det är så oliiiidligt spännande!!!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hmm.. gå över tiden ja! Och få en mage som en pilatesboll. Att du skulle påminna mig. :D
I dag tror jag bestämt att jag fått ett åderbråck på magen, om det nu går. :shock:
Inte vackert iallafall.
Nu ser din mage sådär blå ut igen, säger Ludvig ibland. Ah, tack för komplimangen sweetie.

Somliga män blir ju också gravida. Går upp flera kilon i symbios med sin kvinna (s kosthållning :lol: )
Här är det tvärt om. Ludvig har inte varit så här smal sen han var 17. Byxorna hänger som värsta före efter bilden från ViktVäktarna.
Så när jag dansar byter skivspelaren låt men när han dansar händer ingenting.

Det är verkligen en bantningskur för honom att vara hemma med Karla.
Så hmmm.. lösningen kanske är, nya mamman, att snabbt som f-n, medan magen ändå är stor skaffa en tredje och sen när alla kryper/går och springer
titta på när dina kilon bara smälter bort. :wink:
Och vad gäller huden, korsett?

Jag har haft sammandragningar hela eftermiddagen men inget mer än vanligt. Min mamma går mig på nerverna så jag vill spy.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej kattklo! :heart:

Vafalls, ingen kotte? Och en dryg mor? Kan du inte avpolettera henne någonstans tills hon behövs?
Nya mamman skrev:"Våra två barn har ju varit där inne! Det är bara omogna killar som inte fattar att kroppen förändras när den får ett nytt användnigsområde!" säger den älskade sambon väldigt präktigt.
Präktigt kanske men mest klokt och kärleksfullt. :heart: Håll i den du!

Nu du katten, är det INTE långt kvar....

Kram Jannika[/quote]
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Här är det tvärt om. Ludvig har inte varit så här smal sen han var 17. Byxorna hänger som värsta före efter bilden från ViktVäktarna.
Så när jag dansar byter skivspelaren låt men när han dansar händer ingenting.
Det är så himla osolidariskt av män att bli smala!!! Ungefär som när min store mor försöker Viktväkta bort lite västerländskt överflöd. Då tar inte pappa ansvar för sin egen hydda, utan äter lika lite och magert som mamma och så måste mamma sluta Viktväkta och återgå till fetdiet igen, så att inte pappa ska försvinna. Och han koketterar med det!!! "Håhå, det är ju hur lätt som helst att gå ner i vikt..." Taskmört.

Du får spetsa Ludvigs mat med smör och grädde, utan att han märker. Snart är det DIN tur att vara hemma med Karla och kotten, medan Ludvig sätter sig vid skrivbordet igen och fetar till sig. Det finns rättvisa.

Men nu var det ju inte det saken gällde. Nu gäller det att lura ut den där kotten. Vad ska vi göra???!

Kör hårt till Let's dance ikväll, så kanske...?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tror att det är så att män har lättare att lägga på sig bukfetma, medans kvinnor blir mer runda överallt.
Bukfetman är farlig, men den är något lättare att bli av med, av någon anledning...
Orättvist - ja, varför skulle det inte vara det, i detta fallet också ;)

-----------

Hmmm Väntar vi på en skott-kotte???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kattklo

Inlägg av kattklo »

Mja om det blir en skotte-kotte måste hen snabba sig.

Det blir nog en mars-katt trots allt.

Å Jannika, jag hoppas att det är din synska ådra som talar.
Är det nån som törs sig på en könsgissning?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag tror det blir en liten kille, jag :D :!:
Snart, hoppas vi!!!
Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mås det idag?

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja, hur mås det? (Börjar känna mig lite som din mamma... :oops: :roll: )
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"