SHN-kurs i Gastsjön augusti 2008
Och ååhhh vad kul det skulle vara att träffa er alla. Men än är inte Vera att räkna som någon SS, hinner dock förhoppningsvis med att bli det innan augusti - så då blir inte heller kurande något alternativ
Får man komma på besök? Avståndet är ju rimligt...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Nu har jag också bokat tågbiljetter. Hade inte med mig era uppgifter Kiki och Ilindström men ganska nära hamnade vi. Från Sthlm 8.30 sitter jag i vagn 5, plats 34. Hem från Bräcke 8.37 sitter jag i vagn 2, plats 21 och från Sundsvall vagn 6, plats 24.
Ang. maten tycker jag vi göra kan kopiera förra årets meny, det var supergott och det känns enkelt att göra samma. Jag är vegetarian men såna detaljer kanske kommer senare
.
Kram Emma
Ang. maten tycker jag vi göra kan kopiera förra årets meny, det var supergott och det känns enkelt att göra samma. Jag är vegetarian men såna detaljer kanske kommer senare
Kram Emma
Hej
Transportansvarig är redan paxat
haha.
Jag får nästan gåshud av att höra ordet transportansvarig...jag har någon slags passion för det tror jag.
Hursomhelst så vill jag gärna hjälpa till med något. Men vet inte om jag vågar mig på att vara ansvarig för mat, eftersom jag har varit veg. hela mitt matlagningsliv. Jag vet faktiskt inte hur man lagar till kött.
Men ingår det något i matgruppen jag kan göra utan att ge alla kursdeltagare matförgiftning så anmäler jag mig gärna till den.
Om jag fattade det rätt så är alla kurlagen med och lagar maten? Så anmäla sig till att hacka och skära behöver man inte göra?
C
Transportansvarig är redan paxat
Jag får nästan gåshud av att höra ordet transportansvarig...jag har någon slags passion för det tror jag.
Hursomhelst så vill jag gärna hjälpa till med något. Men vet inte om jag vågar mig på att vara ansvarig för mat, eftersom jag har varit veg. hela mitt matlagningsliv. Jag vet faktiskt inte hur man lagar till kött.
Men ingår det något i matgruppen jag kan göra utan att ge alla kursdeltagare matförgiftning så anmäler jag mig gärna till den.
Om jag fattade det rätt så är alla kurlagen med och lagar maten? Så anmäla sig till att hacka och skära behöver man inte göra?
C
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Cissii du kan ju ingå i matplaneringsgruppen och då se till att de vegetariska alternativen inte glöms bort.
Tre stycken bör man nog vara i själva matplaneringsgruppen, ta fram recept, planera måltiderna och inköpen. På plats kommer alla kurgrupperna dela på matlagningen. Förra kursen förbereddes maten nattetid vilket var väldans praktiskt.
Nå Cissii vill du vara med i matplaneringsgruppen?
Kram Susan
Nå Cissii vill du vara med i matplaneringsgruppen?
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Bra
Då består Matplaneringsgruppen av Cissii och
och
.
Nog måste det väl finnas några som är lite matintresserade och vill ingå i matplaneringsgruppen? Se så anmäl intresse nu.
Kram Susan
Nog måste det väl finnas några som är lite matintresserade och vill ingå i matplaneringsgruppen? Se så anmäl intresse nu.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Hej igen!
Alla som har en allergi eller annan matpreferens kan ju skicka det till mig på stört. Så kan jag börja planera redan nu!
C
Om det är någon som har matsedeln för förra kursen, så kan ni väl skicka den till mig? Så kan man utgå från den kanske?Matgrupp: ska organisera matsedeln, insamling av pengar, inköp av mat (beställs på affären i Gastsjön, de packar, vi betalar och hämtar). Vi äter frukost, mat klockan 14.30 samt rester när man vill på kvällen/natten. Kurlagen kommer turas om att laga maten så det måste finnas recept på lättlagad mat till många. Till denna gruppen ska man även meddela om man inte tål något eller äter specialkost. Vilka vill ingå i matgruppen?
Alla som har en allergi eller annan matpreferens kan ju skicka det till mig på stört. Så kan jag börja planera redan nu!
C
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Hej alla härliga!
Nu ska jag snart gå och boka mig ett par fina biljetter via tåg. Hoppas att jag slipper kräk-tåget hem bara.
Jag har fått dispens att delta trots att jag måste åka hem en dag tidigare än er andra. Annars kommer jag att missa min blivande skol-unges första skoldag som firas av skolan med stor baluns. Show, faddrar och gemensam picnic med alla barn, föräldrar, syskon och lärare. DET kan och vill jag ju inte utebli ifrån, mest bara typiskt att det skulle krocka med kursen.
Jag har lite underliga matvanor men inget som inte går att peta in under vegetarisk kost. Inga allergier. Önskemål om nattgodis till kurarna. =P~ Där är jag allätare. Te-drickare (earl grey).
Det ska bli SÅ kul att träffa alla!
Kram Jannika
Nu ska jag snart gå och boka mig ett par fina biljetter via tåg. Hoppas att jag slipper kräk-tåget hem bara.
Jag har fått dispens att delta trots att jag måste åka hem en dag tidigare än er andra. Annars kommer jag att missa min blivande skol-unges första skoldag som firas av skolan med stor baluns. Show, faddrar och gemensam picnic med alla barn, föräldrar, syskon och lärare. DET kan och vill jag ju inte utebli ifrån, mest bara typiskt att det skulle krocka med kursen.
Jag har lite underliga matvanor men inget som inte går att peta in under vegetarisk kost. Inga allergier. Önskemål om nattgodis till kurarna. =P~ Där är jag allätare. Te-drickare (earl grey).
Det ska bli SÅ kul att träffa alla!
Kram Jannika
-
Fjällfolket
åh, om det ändå inte krockade med Lotass 3årsdag!
Då skulle jag allt smita söderut för några dygn och laga mat, buffa smågodingar, skratta, ta del av klokskaper, lära mig massor, kramas, skratta igen... kanske jag skulle bli frisk av bara farten?
Med hopp om nästa år.. (tack ni som undrat via mail och pm, det värmer så!)
Kram!
/Fjällmor
Då skulle jag allt smita söderut för några dygn och laga mat, buffa smågodingar, skratta, ta del av klokskaper, lära mig massor, kramas, skratta igen... kanske jag skulle bli frisk av bara farten?
Med hopp om nästa år.. (tack ni som undrat via mail och pm, det värmer så!)
/Fjällmor
Hej 
Utan internet i 8 dagar
Åska-trasigt modem. Vilket skit
Men men, I'm back!
SusanD... Jag pysslar gärna med maten.
Emma80, jag kan skriva ner i Excel om du redovisar på sidan eller mailar mig ett Word-dokument
Är det någon som tänkt åka bil från Sthlm eller ska alla ta tåg? Jag brukar bli så fruktansvärt rastlös på tåg men kanske jag får göra det i alla fall
Ska kolla om det finns platser kvar!
Tjoho så länge,
/Tessan
Utan internet i 8 dagar
Åska-trasigt modem. Vilket skit
Men men, I'm back!
SusanD... Jag pysslar gärna med maten.
Emma80, jag kan skriva ner i Excel om du redovisar på sidan eller mailar mig ett Word-dokument
Är det någon som tänkt åka bil från Sthlm eller ska alla ta tåg? Jag brukar bli så fruktansvärt rastlös på tåg men kanske jag får göra det i alla fall
Tjoho så länge,
/Tessan
-
Lingontuva
Tessan, vi kommer att se till att du inte blir rastlösTessan skrev:
Boka nu
kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
Gäst
Hej!
Jajamensan! Bokad och klar!
Vagn 5 är det som gäller! I skrivande stund fanns det flera platser kvar, Tessan.
Men hu! Hur ska jag orka? Resan börjar kl 5 på morgonen. Och sen vara vaken om nätterna därefter. Ujujuj....
Men åh vad kul det ska bli. Fantastiskt att träffa er alla. Jag gissar att man inte kommer behöva någon nejlika i knapphålet...
Vi kommer ta det på kacklet!
Jajamensan! Bokad och klar!
Vagn 5 är det som gäller! I skrivande stund fanns det flera platser kvar, Tessan.
Men hu! Hur ska jag orka? Resan börjar kl 5 på morgonen. Och sen vara vaken om nätterna därefter. Ujujuj....
Men åh vad kul det ska bli. Fantastiskt att träffa er alla. Jag gissar att man inte kommer behöva någon nejlika i knapphålet...