Vad roligt att det går så bra för er. vad du har varit duktig =D>
För många tar den mycket längre än en vecka innan allt sitter perfekt, ja för de flesta skulle jag vilja påstå
Ska se om jag kan hjälpa dig med att reda ut de sista frågetecknen
När de är arga och förbannade så når ingen ramsa fram. Avvakta lite tills gråten går ner så ska du se att han tar emot ramsan och kan somna om. Min Tore om han vaknar under luren låter jag bara vara. Han blir bara mer förbannad o jag ramsar. Efter ett par minuter brukar han somna om, men det är han det. Alla barn är olikaProblemet om han vaknar för tidigt är att han skriker och lyssnar då inte på någon ramsa. Vet inte om jag har problem att få den att ta. Han kan bli tyst på den och somna om han snyftar eller har lugnat sig lite och gråter, men när han skriker så funkar den inte!
Min spontana fråga är om han sover på mage eller rygg i vagnen?Är också så att när han vaknar i vagnen så skriker han oavsett hur insomning gått till. Igår tex var han glad och uttryckte inget missnöje innan han somnade. Vaknade ändå rejält skrikande/gråtande. När han vaknar inne på första luren är han oftast nöjd och jollrar.
Han sover alltså i princip den tid han ska.
Förslag på vad som kan vara fel? Eller han kankse helt enkelt har en övergående period när han är gnällig då?!
jag tycker att schemat ser bra ut och att han får de sovtimmar han behöver. Men under vissa perioder så upplever jag att de kan behöva lite extra sovtid tex. om de är inne i något utvecklingsteg så som ålning eller krypning. Du kan ju oröva med att lägga inom marginalkvarten, fast då kanske han vaknar tidigare på långluren. Eller så låter det vara som det är och roar honom lite extra sista 30 min. Kanske att du äter lunch och låter honom sitta och plocka med lite plockmat, brukar vara uppskattat hos oss
Hoppas det här kan hjälpa dig
Ida