Rapport från natten kommer här!
18.55 Nattar Junior med ett gott skratt före. (Pappa säger gonatt och vinkar hejdå.) Junior ligger tyst och pillar med täcket å vrider sig i nästan en halvtimme! Somnar sedan. Jag går in efter 10 min och flyttar ner honom i sängen och lägger täcket tillrätta för att undvika att han trasslar in sig under natten.
04.32 Vaken och låter "auauauau" (nästan glad, iaf inte lessen eller arg) max en halv minut med en tyst paus emellan. Jag avvaktar och sedan är det tyst igen.
06.20 Hör jag ett litet "öh".
06.36 Samma sak igen. Jag ligger fortfarande kvar i min säng i rummet bredvid och lyssnar.
06.50 Kräks ena hunden i rummet utanför så jag går upp och gör lite husljud medelst kräktorkning.
06.55 Hör jag hur Junior ligger och pratar, glad.
07.00 Går jag och Pappa tillsammans in och säger glatt gomorron till Junior som ligger vaken med sina stooora blå ögon och ett pillimariskt leende. Det är så att man smälter...
Idag har han ätit bra, varit ute mycket (skööönt väder och vi har fixat i trädgårn). Lurarna har gått såhär:
Fmluren - Läggs, gapar 5 min, får bekräftelse när han tystnar varpå han börjar igen. Jag tystnar och ger ny bekräftelse när han är tyst igen. Somnar sen och väcks efter 45 min, trött!
Långluren - Läggs och får några buff som markering då han ligger och sparkar och gapar. Tystnar direkt efter några bufftag. Tyst när jag går, börjar gapa efter att jag gått ut, gapar tjurigt nån minut och är sedan tyst. Får bekräftelse. Ligger och pratar lite. Bekräftelse igen när han är helt tyst. Sover 2 timmar och väcks, trött!
Emluren - Läggs tyst, får bekräftelse direkt, stönar några gånger och somnar sedan.
Tjohoo! \:D/ Nu ska vi trycka i honom lite gröt här i eftermiddag och sen en nattmacka till kvällen!
Har en fråga! Det händer ibland på eftermiddagsluren att han vaknar innan han ska och då med ett skrik. Det är ingen idé att få honom att somna om då och jag vill såklart inte ta upp honom när han låter. Brukar avvakta utanför och när han är tyst nåra sekunder stormar jag in och låtsas som att jag bestämt att NU är det dags att gå upp. Är det OK så?
Återigen! TACK för att Ni finns här på forumet! Kram på er!