Ja igår var jag då till BM igen för att ta lite blodprover och lyssna på liten i magen. HB:t hade gått upp till 125 så det var ju jättebra helt plötsligt.

Visserligen började jag på 152 och då blir man lite knäsvag när det kryper till strax under hundra, men nu är vi på rätt väg igen verkar det som. Sen var det immuniseringsblodprovet efter som jag är en sådan otroligt negativ nolla. Tja, i alla fall vad det gäller blodgrupperingen.

För övrigt är jag nog ganska positivt lagd även om jag för tillfället är något gnällig.
BM mätte magen, som är ganska STOR, ligger över normalkurvan. Men det gjorde jag med Emil och också och han var ju inte jättestor när han föddes. Mycket vatten ska BM och stor plats för "Sigge" att leva rövare på vilket han gör med glädje. När vi lyssnade på hjärtljuden, som lät bra, så sa hon att om hon utifrån hur min mage ser ut och nivån på hjärtljuden skulle gissa på kön så skulle hon satsa på en tjej. Å andra sidan sa hon att jag såg precis likadan ut när jag väntade Emil så egentligen skulle hon inte satsa en endaste krona på vad det blir.

Hon är rolig hon min BM.
För övrigt mår jag ju jättebra fast jag tycker att jag gått upp mycket nu. Beklagade mig lite och sa att jag lagt på mig 18-19 kg vilket var lite tungt att släpa runt på. Då undrar BM var jag lagt dem, alla kilona alltså

Hon sa att jag var lika smal som tidigare om man inte tänkte på den enorma magen. 8) Jag sög i mig detta även om jag vet att det inte är sant för hela kroppen har liksom gått upp ett par storlekar så där bara helt apropå. Men min BM vet vad hon ska säga för att hålla en höggravid kvinna på gott humör.
Summa av det hela är att jag mår bra

vilket alltid är skönt att få bekräftat speciellt om man är det minsta tveksam. Däremot är Fat A rysligt förkyld och det verkar som om Emil också kliver in i förkylningsträsket snart. Själv tänker jag hålla mig därifrån, jag vägra bli förkyld, det räcker med en jättemage som gör det svårt att andas, en täpp eller rinnande näsa är totalt onödigt just nu. 8)
Imorgon har jag gått lika länge som när jag väntade Emil men det verkar som om "Sigge" inte har någon brådska ut fastän vi längtar så efter honom/henne.
Kram Susan