Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

ÅsaB skrev:Grattis Nemita till vändningen från mage till rygg! Visst är det häftigt att se sina små liv utvecklas?!!! Fast jag måste ju skryta lite och säga att Walle vände sig från mage till rygg för en månad sedan (och så är han ändå en halvtimme yngre än Rufus!). Men han har varit läskigt stark och motorisk ända sedan han föddes. Tio minuter gammal lyfte han huvudet och tittade på mig!
Jaha. Jag förstod att det skulle bli så här. Jag råkade nämna för Rufus i förbifarten vad du skrev och han blev mycket upprörd och krävde att jag skulle (ordagrant!!!) skriva detta till dig, Åsa, som du sen ska läsa upp för Walle.

"Hörrudu din lilla pojkspoling! Jag har faktiskt vänt mig från mage till rygg sen Valborgsmässoafton, det är bara det att jag aldrig gjort det i sängen förut. Lix!"

Ursäkta språket, men han insisterade. :lol:

Rufus gjorde som Walle att han lyfte huvudet ända från början. :) Lite golvvridningar pysslar han också med, men inget annat direkt. Jo, han följer med med huvudet när jag drar upp honom i armarna (hysteriskt roligt är det dessutom). Sitter gör han inte (mer än ett par sekunder...).

Jag är lika stel som du, Åsa. Min sambo är vig och smidig (och har aldrig stretchat en sekund i sitt liv...) så jag hoppas på hans gener hos Rufus.

Kul att ni skriver så mycket! :) Kram på er och era fina barn, allihop!
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Godmorgon :D

ska snart plocka upp mina små barn, sitter här och dricker lite amningste på morgonkvisten. Duktiga, duktiga Malte har även denna natt sovit som en dröm. \:D/ Värre är det med syrran, som har blivit jätteförkyld. Har hört henne flera gånger inatt, hosta och snörvla :cry: Hoppas inte hon blir sjuk på riktigt

Mia: hur gick det för Frida inatt :?:

Lua: oj oj oj, då vet man vad man har att vänta snart. :D Malte skjuter liksom iväg med fötterna/benen och åker bakåt. Nu har han legat jättemycket på mage, redan från start, men jag tycker det är tidigt. :shock: Vega började snurra som en klocka när hon var 7 månader ungefär. Det är både roligt, och som ni säger lite jobbigt att tiden går så FORT.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

LindaVega skrev: Mia: hur gick det för Frida inatt :?:
Tackar som frågar, men det var ingen kul natt :( Hon vaknade till när jag skulle lägga mig, så då gav jag henne tillägg, som inte var så poppis... Sen vaknade hon 00, 01, 02, 03 och sen sov hon till 5.30! Så idag känner jag mig närmast självmordsbenägen :shock: :( Tänk de som har det så här JÄMT, jag fattar inte hur de orkar! Tror inte hon har nån feber nu, så kanske börjar det ge med sig... hoppas hon får sova lugnt idag ialla fall!
Nu ska vi äta frukost, sen hoppas jag på en halvtimmes sömn i soffan när tjejerna tittar på film!
Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tack Nemita, för att du fick mig att skratta så här på torsdagsmorgonen!!! :P :D :P

Vi har haft en bakslagsnatt, som visserligen nog hörde till de lugnare, men man blir ju trött ändå. Han vaknar också för tidigt, men hade idag den goda smaken att somna om! När han sedan vaknade fem i åtta var han glad och nöjd och när han var tyst en sekund passade jag på att komma farande med ett sprudlande GODMORGON! Då tittar han upp, ler och sparkar med benen i spjälsängen. Och jag börjar skratta, eftersom killen, antagligen under sitt stökande efter sju, har lyckats vända sig 180 grader. Där jag vill se ett huvud ser jag två sparkande fötter... Det är ju sånt som små liv gör, men det hindrar inte att man ändå blir lite förvånad.

Annars byter vi schema idag. Rara Lua har delat med sig av sitt schema, som ser ut att passa bra. Har känt mer och mer att det inte funkat, så nu ser jag fram emot ändrade rutiner. Det är inga dramatiska förändringar, men det är helt klart bättre. Fast det tar säkert sin lilla tid innan saker och ting tríllar på plats, men då tror jag att han både kommer sova längre på dagen, plus lyckats sova till åtta. Teorin om övertrötta barn och för tidig morgon var väldigt intressant! Och det passar helt klart in på min lille gosse!

Annars är jag NERVÖS, RÄDD och OROLIG idag. Skall till doktorn och visa födelsemärken. Det är väl ingen garanterad dödsdom om man råkar ha någon skit där, men det är INTE KUL ändå! :cry:

Önskar alla en bra dag! // Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja är det inte konstigt :?: :shock: :shock: 8) Liw sov till 06 idag för första gången på säkert två veckor.Jag lade henne för natten 15minuter tidigare igårkväll.Är det bara slumpen eller behöver hon verkligen den där kvarten för att sova till 06.Nu blev jag lite osäker på om jag verkligen ska minska ner på dagen.Vad tycekr ni :?: Hon sover då nästan 12timmars natt eller 11.45timmar.+4timmar på dagen.
Usch vad jag känner mig velig :? :? :oops: Igår var jag helt inne med att minska fm luren.I förrgårr på em luren och idag på långluren.Jag är deffinitivt inte redo för detta känner jag :oops: :oops: :shock: Jag måste fundera någon dag till....... :lol:

Sussanne:Jag hadde jättegärna velat träffa dig och jag tyckte det skulle vara jätteroligt att bara träffas och säga hej iallafall,men eftersom farmor fyllt år så blir det nog att vi är borta hela dagen.Det är typiskt :!:
Hoppas Charlie mår bättre idag.

Mia:Hoppas det vänder nu för Frida och att hon sover bättre inatt.Man blir verkligen slut när det strular någon natt.Man fattar inte att vissa verkligen har det så varje natt och klarar vardagen på det.

Linda:Vilken kille ni har :!:

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Föresten,,det måste vara Orsa Björnpark dom ska till då.Har dom tur nu så finns det björnbäbisar där och dom är ju för söta.Björnarna har det bra där.Det är stora innhängnanden med skog och små sjöar som dom badar i.Förra året tog dom två björnar från någonstans(kommer inte ihåg från vart)men dom är ENORMT stora.

Det finns varg och lo oxå.

Kram ulrika.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Mia: usch då :cry: hoppas att Frida blir bättre snart och att du får vila lite under dagen. Har själv en sjukling hemma. Vega är supersnorig och febrig. Hon håller modet uppe ganska väl ändå. Vi var t om ute en stund och satt i sandlådan på fm.

ulrikaj: vad skönt att Liw sov ända till morgon. :D Jag är fortfarande i chocktillstånd över Maltes sovning två nätter i rad. :shock: Väntar bara på bakslaget :wink: ha ha ..jag som hade laddat så för att ramsa i vargtimmen.

ÅsaB: tänker på dig idag

Linda
Lua

Inlägg av Lua »

ÅsaB: tänker på dig idag!

Mia: hur går det? Verkar det fortsatt på bättringsvägen?

ulrikaj: :lol: Det ÄR inte lätt att bestämma hur man ska göra. Själv är jag stor fan av 12-timmarsnatten...

Idag ska jag till tandläkaren 8-[ för första gången på flera år... Jag lider av rejäl tandläkarrädsla. Skräck är lite för starkt ord men det är nära. Har tandtrådat och borstat och sköljt och sitter här med bultande hjärta och svaga knän. Känner verkligen efter... har jag inte lite ont i huvudet :?: Lite illamående :?: Kanske skulle boka av :?: Det vore ju olyckligt om jag kräktes i tandläkarens famn :!:

Men jag kommer inte att boka av. Jag ska gå dit. Och be [-o< till fru Gud att jag kommer levande därifrån... :wink:

Kram Lua. :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Lua - tänker du på mig så tänker jag på dig!!! :heart:

Jag opererade bort en visdomstand för ett par veckor sedan. Var mer rädd för det än för att föda barn! Så här i efterhand kan jag lugnt konstatera att barnafödande är värre :)

// Åsa
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Åh Lua, jag känner med dig! :( Jag gillar verkligen INTE tandläkaren. Och trots det är jag urusel på att använda tandtråd (förutom från att brevet om bokad tid kommit med posten tills själva besöket... o, skenhelighet... :roll: ).

Nu sist fick jag komma till en tandhygienist som var så vänlig och framförallt lätt på handen vid undersökningen att det gick riktigt bra. Jag blev nästan arg när jag insåg att tandläkaren faktiskt inte MÅSTE slita och trycka och vara hårdhänt för att kolla tänderna!!! Grrr. :evil: Och inga hål hade jag. Det kanske var därför jag tyckte att hon var bra... :lol:

Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig. Du får ramsa dig lugn när det närmar sig (men kanske inte när du väl är där, de kanske blir lite fundersamma...). Kram.
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Så bra att du fick skratta lite, Åsa, särskilt en sån här orolig dag. Rufus var också rätt nöjd med sitt svar på tal. :lol:

Jag håller tummarna för dig också. Klokt att ta dig iväg och kolla istället för att gräva ner huvudet i sanden och låtsas som ingenting! Kram.
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej Nemita!

Tack för din omtanke! Och det gick rätt bra. Visserligen skall jag till kirurgen för att ta bort ett par fläckar, men jag har inte haft problem med dem, så jag känner mig (relativt) lugn. De fläckar jag var riktigt orolig för var inte ens födelsemärken, utan något som kallas: ÅLDERSFLÄCKAR! Skitkul, 37 bast och man har åldersfläckar. Men de går att skrapa bort hur lätt som helst, så det skall göras i samband med kirurgbesöket.

För övrigt så HAR jag stuckit huvudet i sanden i flera år... Henrik har tjatat och tjatat (han lyckades bland annat få in en påminnelse när jag stod på alla fyra med värkar i badet under latensfasen... Då kräktes jag direkt! Mysigt... :roll: ) Men blir man mamma vill man gärna vara med ett par år till. Och när det började klia på ryggen, då var det bara att lyfta luren. Men det var en ÅLDERSFLÄCK som kliade!!! Det är bara att inse faktum, man har blivit en kärring... :wink:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Suck :cry: så har Malte också blivit sjuk. 39 graders feber på em, hängig, trött och snorig. :cry:

En fråga: Hur märker man om det är öroninflammation :?: Malte skrek jättemycket när jag lade ned honom i vagnen ikväll. Det tog säkert en halvtimme innan han somnade. Jag tog upp efter en stund och gav lite alvedon. Ska höja huvudändan också. Nu har han somnat efter lite vagning och ramsa. Han har ju ammat som en tok i eftermiddag, brukar inte det vara problem när det är öronen :?: :?:

Vet inte varför jag får för mig att han har ont i öronen, kanske för att både min sambo och jag är öronbarn samt att Vega ALDRIG har haft öroninflammation.

Linda
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Nej men fy, vad har hänt med våra BB-bebisar :( :?: Sjuka snart hela högen :( :? :? :shock:
Jag vet inte Linda hur du ser på Malte om det är öronen han har ont i.Hoppas någon annan svarar på det.
Jag skickar en STOR KRYA PÅ ER ALLA SJUKA BEBISAR KRAM :heart:

Lua:hoppas det gick bra hos tandläkaren.Går man därifrån utanhål är det sån underbar känsla.

ÅsaB:Skönt att det gick bra idag med dina "åldersfläckar" :lol: :lol:
(ps,jag är oxå 37 så jag kanske ska vara tyst :-$ :lol: )

ulrika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

LindaVega: Edvard åt snällt trots öronen. Och han reagerade inte om man tryckte på örat, men om man tryckte på det mjuka bakom. Annars brukar det märkas på att de vaknar efter någon timmes sömn och har ordentligt ont. Vi håller tummarna!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"