NorrlandsTokar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Var ligger Storforsen :?:

Norrland är ju ganska stort. T ex är det lika långt mellan Östersund och Kiruna som mellan Östersund och Göteborg :shock: :wink:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller med Linda - vi bor väldans långt bort från stroforsarna :(
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Storforsen ligger ca 5 mil utanför Älvsbyn :wink: Jo, nog är det stort i Norrland alltid! Men Storforsen är Europas största obundna vattenfall och ett finfint turistmål. Det kommer faktiskt folk ända från Tyskland och JAPAN och så för att kolla! Så nog kan ni snippa förbi... :wink: :lol: Annars får väl vi inom fyrkantenområdet (Lule, Pite, Älvsbyn, Boden) träffas i alla fall. Och givetvis andra som vill skåda vackra Storforsen. Övernattningsmöjligheter finns på Hotell Storforsen och Hotell Lua. Det senare mycket billigare :D

Förslag på helg :?:

Kram! :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhallå era gamla norrlänningar :wink: :!:

Vi ska vara i Abisko den 7 juli, men vad vi ska göra före och efter det datumet är visst inte bestämt. Inte heller hur vi ska komma dit, eller hem. Så om ni råkar bestämma träff nånstans i närheten av Abisko eller Storforsen eller så, så kanske vi dyker upp! Så får ni se en riktig skåning också (i exil, men ändå :wink: :!: ).

Hade ju varit underbart att få busa med Isak igen!

Kramkram från södern!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi kommer om helg passar!

\:D/ :heart: :lol:

/Fjällfolket
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

JennyH!

Ni kan ju bila, och så pausar ni hos var å varannan forumist ländet igenom... :heart:

(gärna här förstås [-o< :heart: O:) )

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jo, vi skulle ju ha en karta där vi alla var inprickade, så kunde jag planera en skön rutt för oss! :lol:

Njae, bila från Göteborg tror jag inte vi kommer göra. Vi har liksom bara två veckors semester där :? . Men kanske åka nattåg/flyg upp till lämplig stad och hyra bil där. Ja, det är ju inte såååå långt kvar, så snart får vi bestämma oss :roll: :lol: .

Tjohej, nu ska jag gå och äta kvällsgröt!
duggan

Inlägg av duggan »

Storforsen är verkligen vackert, vi brukar åka varje sommar och ha med oss piknik och bara gå runt och njuta och barnen tycker om att leka på kipphällarna och jaga grodyngel :roll:

Kan inte någon ge ett förslag på helg för här passar det nästinintill när som hellst :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej alla norrlandstokar!

Här är en till! Kul att se att jag inte är ensam, även om vi är väl mycket utspridda här i norra änden. Storforsen vet jag precis var det är för min mamma är uppvuxen i Arnemark minsann (Älsvbybon vet kanske var det ligger?). :)

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
duggan

Inlägg av duggan »

Och jag kan tillägga att HotellDuggan finns ju också om några långväga norrlänningar vill komma, nu bor ju jag också ett par mil från storforsen men det tar väl bara 1,5h att köra :lol:

Vi har både gästrum och en liten liten gäst stuga för den lilla familjen :wink:
fjällström
Kontakt:

hotell

Inlägg av fjällström »

Hotell Fjällström har också öppet hela sommaren :)
Ca fyra mil norr om Skellefeå. Gästrum och liiiten gäststuga :roll:
Och ett rackarns fint servicehus :lol:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Nä men hallå där! Här händer det grejjer minsann! Jag har legat sjuk och missat alltihop men en träff skulle ju vara hur kul som helst!!!! "Ja ä mä!" :lol:

Tack Lua och Fjällmor för era snälla ord men det hade inte gått utan er, det vet ni :heart: :!:
duggan

Inlägg av duggan »

Har vi bestämmt storforsen? Och när kan alla? Och vilka kommer?

Nästa gång har jag förslag på träff, fast det blir nog mer höst/vinter aktivitet för det är ju inomhus, men Teknikens Hus vill jag föreslå! :lol:
Lua

Inlägg av Lua »

Lördag 9/6? Storforsen. Vilka kan?
duggan

Inlägg av duggan »

Vi kan, 4 st!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"