Jag tyckte att vi mest störde varnadra i samma rum så jag beslöt för ca en vecka sen att vi skulle flytta ur rummet några dagar och se om han sov bättre på morgonen. det gjorde han!
Så nu inatt gjorde vi istället iordning ett eget rum till honom så att vi kunde flytta in i vårt sovrum igen!
Vi slog på stort och bestämde oss även för att nattmålet ska bort!!
Han vaknade 3 ggr. första ggn (23.00, vilket inte hänt de senaste 3 månaderna) räckte en ramsa utanför dörren. andra ggn (4.30) flera ramsor under 45 min, somnade sen om. Tredje ggn (6.05) lade jag honom tillrätta sen några ramsor under ca 20 min, somnade om. Inget mat alltså!!!
Natten blev 19.20-07.15
Själv kunde jag inte somna om 4.30, så nu börjar det bli rejält grusigt i ögonen.
Har några frågor:
-På dagarna har han 30 minuters skarvar men på natten 45 minuter skarv. Kan det vara olika alltså?
-På dagarna sover han alla lurarna i vagnen ute på rygg. Jag har vagnat och vagnar när han vaknar och ska somna om. Ska man fortsätta så eller ska man ramsa ute också?
-Sista vakentiden är 3h (mellan 16.30-19.30). vid 17.30 när han ska äta middag blir han trött och vill inte äta, gnuggar runt maten i ögonen. Är 3h för lång vakentid för honom kanske?
-Jag har inte använt mej av bekräftelseramsan....är den nödvändig för att det ska funka på lång sikt?
Massa frågor som ni ser!! Laddar för natt 2 & ska se till att komma i säng tidigt så jag får mej några sammanhängande timmar själv också