kura "halvstökig" bebis 4 månader..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Norahsmamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 21:48

Re: kura "halvstökig" bebis 4 månader..

Inlägg av Norahsmamma »

Hej!
Vad härligt att det (för det mesta) flyter på bra för er :D .

Sådana här uppvak som du beskriver känner jag igen. Så fort det vankas förkylning hos min tös så brukar hon vakna upp någonstans mellan 22-23 och tycka att livet är allmänt pest :wink: . Oftast så har hon tagit hand om det själv, men faktiskt just där runt året så vill jag minnas att hon hade lite svårare att hitta lugnet själv.

Om inget annat hjälper (ramsa, husljud), så har du ju alltid solfjädern att ta till. Men då får man vara beredd att stå ända till barnet somnar, för att det inte ska bli en massa spring in och ut.

Jag vill också säga att OM det är sjukdom med i bilden så ska man ju så klart vara lite extra lyhörd och självklart ge vatten eller febernedsättande om det behövs.

:D
//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
Sigyn
Inlägg: 497
Blev medlem: fre 02 dec 2011, 11:51

Re: kura "halvstökig" bebis 4 månader..

Inlägg av Sigyn »

Å va skönt att detta beteende känns igen! Har du tillämpat solfjädern till barnet somnat? Hur lång tid har det tagit? Första gången detta hände så testade jag även den men det kändes då inte som att det hjälpte.. dock kanske jag gav det hela för kort tid.. hoppas att detta är en sjukdomsgrej då, då ser man i alla fall ett mönster och vet att det kommer bli bättre :)
Tack för svaret!

Kram Emelie
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: kura "halvstökig" bebis 4 månader..

Inlägg av Manfred10 »

Å va skönt att detta beteende känns igen! Har du tillämpat solfjädern till barnet somnat? Hur lång tid har det tagit?
Hej! :D
Jag kan inte svara för Norahsmamma, men jag brukar i alla fall stå tills barnet somnar. Och sen räknar jag till 100 för säkerhets skull. :wink: . Det kan ta ett tag, men går förstås inte att säga nån tid. Men jag lovar att det tar betydligt längre tid för liten att somna om man springer in och ut hela tiden och stör.... 8)

Jag brukar sitta på en pall bredvid sängen och hålla ena handen i en bred solfjäder över axel och rygg. Mina små är så stora så de sover oftast på sidan nu.

jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Norahsmamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 418
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 21:48

Re: kura "halvstökig" bebis 4 månader..

Inlägg av Norahsmamma »

Förlåt! Missade visst att svara dig :oops:
Jag brukar också göra så som Manfred10 beskriver. Räknar kanske inte till 100 (bra idé dock :wink: :D ), men jag brukar hålla kvar lite extra tid efter att barnet somnat, för säkerhets skull.
Senast igår fick jag faktiskt sitta bredvid sängen (Norah är också så stor nu att hon ofta sover på sidan) och solfjädra en stund för Norah hade fått feber och hade svårt att somna om efter att hon fått febernedsättande. Tror nog att jag satt i kanske 20 min då, men det kan som sagt variera hur länge man behöver vara kvar.

:D
//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"