Gomorron!!
Har inte velat ta kort lurarna i vagnen för att jag e rädd att förstöra? kan jag börja med det nu och köra lunch luren hemma?
Jag är inte helt med på vad du menar. Vilka lurar har du
var just nu? Jag hade valt att ha de två korta lurarna i vagn och den långa i sängen. Lite smidigt att ha de korta i vagnen så hinner man iväg på lite saker plus att barnet får extra mycket frisk luft. Sen är det praktiskt att ha den långa luren inne i spjälsäng i och med att många barn sover längre och djupare när de kan vända sig i sängen och sova på mage.
God morgon 7.30 och frukost
Sova 9.00-9.45
lunch 11
Sova 12.30-14.30
Mellanmål 14.30
Sova 17-17.20
Middag 18.00
Nattslurk 19.00
God natt 19.30
Schemat ser finfint ut, skulle absolut inte råda till någon förändring här
Kan det vara så att den lille håller på att utvecklas just nu och lär sig något nytt? att sitta eller vända runt eller något sådant? Ofta kan barns utveckling innebära ångest och oro vilket gör att det blir gnälligare dagar och fler uppvak och längre uppvak på nätterna. När/om sådant sker går vi som föräldrar in med extra mycket trygg attityd, är snabbare på med ramsan, avvaktar mindre, är glada och käcka och visar hur skeppet ska styras. Förstår du hur jag menar? du kan inte ändra den lille men du kan ändra dig själv och ditt beteende. Just nu behöver han en lugn och trygg mamma och då ger du det och då blir resultatet att även han blir lugnare och sover då bättre.
Hur går det med skrattet till gonattet?
Barn som inte sover bra och kanske är lite oroliga brukar jag rekommendera extra långt skratt inför VARJE läggning. Minst 10 minuter, jag överdriver inte utan i 10 minuter ska ni busa 4 gånger om dagen

Han ska skratta så han kiknar, hur du når dit spelar inte så stor roll men kittla, spela pajas, tittut och sådant brukar vara poppis
Lycka till!!