God morgon allihopa!
Här sitter man i vargtimman, tänkte rapportera hur det gått för oss det senaste dygnet.
Lördagnatten blev ännu bättre än den första. Visserligen gnölade han i 8 min, men det var inga direkta ledsamheter. Ett litet uppvak vid 23-tiden som han fixade själv på 2 min. Sedan kom vargtimmen med buller och bång; han vaknade 05:11 men med ramsa och klassisk musik somnade han efter en stund om och sov 15 min till 05:39 då han vaknade igen. Trots 2 pangramsor kunde han inte somna om och kl 06:20 tog jag upp i paus. Då hade han sparkat av sig täcket och var lite kall om ryggen, den stackarn (har har pyjamas på sig).
Morgonluren gick kanon, somnade på 5 min efter lite smågnöl.
Lunchluren gick också över förväntan. Somnade på 2 min och sov lite drygt en timma innan första skarven. Som vanligt började han storgråta när han vaknade men den här gången var jag beredd och levererade genast en hög men betryggande påminnelse och han somnade genast om!

Efter 20 min vaknade han igen och med 2 påminnelser somnade han om på 2 min och sov ytterligare 10 min. Den 3:e skarven krävde också 2 påminnelser och tog 7 min innan han somnade om och sov 7 min innan jag väckte honom. :thumbsup:
Middagsluren gick strålande, somnade på 5 min med lite smågnöl.
Och nu har vi kommit till den gångna (eller
nästan gångna kanske jag ska säga) natten...

Nattning kl 18:31 med lite smågnöl som övergår till gråt, det låter som att något måste ha hänt. Efter lite tvekan (jag vill ju undvika trafik) smiter jag in i mörkret och känner mig fram i beckmörkret. Ledsen liten pojke har kravlat upp och ligger nu med huvudet tryckt mot spjälskyddet. Flyttar snabbt ner honom, stoppar om ordentligt med täcket och snabbt ut. Ramsa in genom dörrspringan. Tystnad. Han somnade!

Argh, dessa krypövningar kan komma att ställa till om nätterna inser jag...
Vid 21-tiden gick jag och lade mig i min egen säng (ingen soffa i natt!). Det är första gången på ca 2 v som jag sover i min egen säng och det kändes lite underligt. Skruttens rum ligger på övervåningen och eftersom hans dörr är stängd (dels för mörkläggningen och dels för att vår busiga katt inte ska störa honom med sina nattliga race genom huset) hade jag babyvakten igång. Han vaknade inte förrän 05:15! Efter pangramsa och klassisk musik somnade han om och sov 7 min innan han vaknade igen kl 05:28. Ny pangramsa men han kan inte somna om. Och där är vi nu...
Kan även passa på att rapportera att den lilla busungen har varit piggare och gladare och haft ÄNNU större aptit de senaste 2 dagarna, så det märks att hela nätter i egen spjälsäng och eget rum är något som passar oss alla! :thumbsup:
Kram!!!!